Ik wil een keer of meerdere keren voor langere tijd (een maand of langer) in het buitenland verblijven. Hoe pak ik dat beste aan?

Waar te boeken? Waar te verblijven? Wat voor voorwaarden kunnen er aan vast zitten (regels vanuit overheid etc)

In eerste instantie denk ik aan Engeland, Schotland of Ierland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als je met een maand of langer NIET bedoelt: bijv 5 jaar denk ik dat het probleemloos kan, in de meeste niet-Schengen landen mag je ook 3 maanden blijven. Zie alvast de link voor Engeland

Waar je verblijft hangt af van wat je er gaat doen maar in mijn optiek zijn jeugdherbergen zo'n beetje de goedkoopste optie.

Of je kijkt, (als je zelf een woning hebt) of je via een site woningruil kunt doen met iemand die daar woont, dan zit je allebei gratis
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb een tip voor andere landen: Ga rond oogsttijd (september-oktober) naar een streek waar wijndruiven verbouwd worden. Die moeten dan geoogst worden en misschien mag je meehelpen tegen kost en inwoning en misschien een salarisje. Als het een EU land is, zijn er weinig obstakels (vrij verkeer van personen en goederen). Als ik jou was, zou ik wel eerst (via internet) iets afspreken met een wijnbedrijf. (Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Oostenrijk, Italië, enz.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kiest een land dat aan jouw wensen qua zon, zee, strand, natuur enz. voldoet. Je boekt een vliegreis bij een reisbureau of op zo'n site als www.vliegtickets.nl Dan ga je naar deze site van hotels en vult links van alles in om opties voor een hotelboeking te zien. Je kiest er een en boekt. Pak dan je koffers en denk om je paspoort. Goede reis!