Hoe lang op voorhand moet ik me aanmelden op de vlieghaven (Zaventem)?

Ik vertrek met reisorganisator Neckermann volgende week maandag naar Rome. Op de tickets staat dat het vliegtuig om 7u30 vertrekt. Hoe lang op voorhand moet ik dan op de vlieghaven zijn om in te checken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Binnen Europa moet je 2 uur van te voren aanwezig zijn, want 2 uur voor het vliegtuig vertrekt gaat de incheckbalie open. Dit is oke als je een koffer in wilt checken.
Als je via internet al ingecheckt bent en je hebt alleen handbagage kun je best wat later komen. Je kunt dan de boardingpass zelf uitprinten. De gate waar het vliegtuig vertrekt sluit meestal een half uur voor vertrek. Je moet daar wel op tijd zijn, dus ook al door de douane geweest zijn. Hoe laat de gate sluit staat meestal ook op je boardingpass.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Officieel zijn er geen regels over hoe laat je moet inchecken en dergelijke. Het wordt alleen aangeraden twee uur van tevoren aanwezig te zijn. In uw geval zou dat dus 05.30 uur betekenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik bedoel is dat het theoretisch ook mogelijk is om drie kwartier van tevoren in te checken, naar de gate te rennen en snel in te stappen. Als er dan echter op enig moment vertraging optreedt (bijvoorbeeld bij de beveilging), vertrekt het vliegtuig waarschijnlijk zonder u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Europese bestemmingen moet je 2 uur van te voren aanwezig zijn. Vroeg op dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meen me te herinneren dat de incheckbalies 30 min. voor vertrek sluiten. Als je te laat bent voor het inchecken heb je pech.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 uur is aangewezen. Dus voor jou is het uur van aankomst op Zaventem : 5.30 u.