Hoe erg is het als ik medicijnen meeneem zonder een geleidebrief vanuit het ziekenhuis naar Maleisië?

Ik ga as donderdag met vakantie (Maleisie), vorige week dinsdag heb ik een consult gehad met mijn oncoloog (ja ik ben kankerpatient) en tijdens dat gesprek heb ik gevraagd om een geleidebrief voor de pillen (hormonen) die ik dagelijks moet slikken.
Oncoloog heeft toezending van de brief toegezegd, maar tot op heden heb ik niets ontvangen.
Vandaag al twee keer gebeld, maar de poli-assistentes begrijpen niet waar ik mij druk om maak...
>-E

Concreet: wat kan ik doen aan het lakse gedrag / de desinteresse die ik ervaar vanuit het ziekenhuis, en hoe erg is het als ik medicijnen meeneem zonder een geleidebrief vanuit het ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

als het mogelijk is,ga naar ziekenhuis toe,en eis dat ze actie ondernemen,of ggd inschakelen wil ook wel eens helpen (tenminste die ervaring had ik,toen ik medicijnen slikte die onder opiaten vallen ).
Klachtenburo van Ziekenhuis bellen,en dreigen dat als ze vandaag geen actie ondernemen je verder zal gaan (inspectiedienst).
Alles bij elkaar zeer triest dat dit op deze manier moet,ik hoop dat je alles geregeld krijgt,en wens je een onwijs mooie vakantie toe.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zoals BvW al noemde is inderdaad medisch paspoort soms al voldoende ,echter bij sommige medicijnen is dit niet genoeg om ze over de grens zonder problemen te krijgen.
Even navraag doen bij apotheek of ggd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft u deze brief nodig? Volstaat een medisch paspoort via uw apotheek niet? Vraag erna, Engels talige versie is verkrijgbaar. Evt kan u aan uw huisarts vragen of deze een geleidebrief opstelt.

Informeer bij consulaat van Maleisie of bij Min voor Buitenlandse zaken.

Maleisië is een zeer modern land. Mocht u temaken krijgen met aanvullende zorg (qua medicatie etc) dan zult u merken dat er zeer goede en moderne ziekenhuizen en apotheken zijn. KL is moderner dan NY. Idem voor immigratie/douane. Mocht u koffer worden opengemaakt (ik acht kans nihil) dan ziet betreffende ambtenaar direct aan verpakking dat het hier om medicatie gaat.

Goede reis en goed verblijf. En goed herstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 2 weken geleden met medicijnen naar Dubai gereisd en zat met dezelfde vraag. Ze hebben daar een redelijk streng beleid, maar er was een lijst beschikbaar waarop stond welke medicijnen niet ingevoerd mochten worden. Je kunt kijken of er voor Maleisië ook een dergelijke lijst beschikbaar is. Ik weet niet hoe je je medicijnen meeneemt (handbagage of koffer) maar als je het in je koffer doet zou ik me helemaal geen zorgen maken.