Hoe vraag ik dit aan mijn ouders?

Ik mag met een vriendin mee op vakantie maar ik moet het nog aan mijn ouders vragen. Ik heb het al een keer gevraagd maar toen zeiden ze: we denken er nog over na.
Haar ouders betalen, dus dat is sws al geen reden dat het niet mag. Hoe kan ik dit het best vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Verwacht je problemen?
Zo nee: je hebt het al aangekondigd en ze zouden er over nadenken, dus vraag op een rustig moment of ze dat al gedaan hebben. Doe dat bij voorkeur op een moment dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden, dus niet net nadat je moeder je heeft uitgefoeterd omdat je overal je zooi laat slingeren of je vader je al 4 x heeft gezegd dat je naar bed moet. Een keertje tijdens het avondeten bijvoorbeeld, als ze er niet te moe uit zien.
En vertel er ook meteen bij dat het voor de ouders van je vriendin ook fijn is om te weten waar ze aan toe zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vraag aan je ouders of ze er nog over nagedacht hebben en dat je het echt heel graag wilt... (en vraag het pas als je ouders in de juiste stemming zijn...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een heel rustig moment ,liefst na een goede maaltijd ,de vraag anders stellen als het mogelijk lastig is zo van wat gaan we dit jaar met vakantie doen ,of zo van ma /pa vertel eens over die vakantie die jij vroeger met je vrienden gedaan hebt ,:)of hoe ging dat vroeger ! Hi hi en dan vertellen nogmaals over de situatie dat je mee mag .ps ouders gunnen het je wel maar je moet hun het vertrouwen geven /en waard zijn/ dat het oke is ,en dat die ouders te vertrouwen zijn ,en inderdaad dat is ook de Verantwoordelijkheid vj ouders ,en ook in jouw belang . als ze nee zeggen er niet hard tegen in ,dan graven ze zich in hun standpunten ,luister er naar en stel daar vragen over ,en neem stap vr stap de bezwaren weg ,blijf heel rustig en volwassen ,en toon ze dat je het aankunt .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het als ze in de goede stemming zijn, zeg dat je het heel graag wilt, dat de ouders van je vriendin alles betalen of laat ze anders met de ouders van je vriendin praten.