kan ik nog een annuleringsverzekering afsluiten!?

Ik ga eind juli op vakantie met 3 vriendinnen. Omdat ik nu bij de psycholoog loop, weet ik niet zeker of ik rond die tijd al helemaal opgeknapt ben. Is het mogelijk om nu nog een annuleringsverzekering af te sluiten of ben ik al te laat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Je bent niet te laat maar denk aan het volgende:
Een arts moet verklaren dat je niet in staat bent om te reizen. Een psycholoog is geen arts. Je zou dan bij een psychiater zo'n verklaring moeten krijgen.
Verder moet je goed de polisvoorwaarden lezen welke annuleringsgevallen gedekt zijn. Dat scheelt van maatschappij tot maatschappij. Ook geldt dat (soms/vaak) niet gedekt is, zaken die al speelden ten tijde van het afsluiten van de polis. Verzekeraars verzekeren geen brandende huizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd er ook rekening mee dat dingen die eigenlijk al bekend waren tijdens het afsluiten van de verzekering, wel eens uitgesloten kunnen worden.
Je loopt al bij een psycholoog, dus dat zou dan niet gedekt kunnen worden. Net zoals gauw een annuleringsverzekering afsluiten omdat je je been hebt gebroken, dat gaat ook niet meer lukken
13 jaar geleden
Het ligt er ook aan wanneer je de reis hebt geboekt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De annuleringsverzekering moet 1 binnen 1 week na het afsluiten van de reisverzekering afgesloten worden. Zie de voorwaarden. Overigens geldt deze zoals eerder vermeld niet voor dingen die al bekend waren tijdens het boeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou ook een doorlopende reisverzekering kunnen afsluiten,deze is het hele jaar geldig,dus ook voor een weekend,je hoeft dan niet meer speciaal meer bij een reisburo iets af te sluiten,wij hebben hem dan van de ING,bedenk ook dat juli nog vrij lang is, en ook dat het je misschien wel heel goed doet om even op vakantie te gaan,ligt natuurlijk ook waarvoor je onder behandeling bent.
Maar inderdaad alleen met goede reden of doktersverklaring geld een annuleringsreden.
Ik wens je veel goeds,en hopelijk een goede genezing en fijne vakantie.