welke stad kun je het beste naar toe

keulen, Hamburg of frankfurt.

Wil wel goed kunnen winkelen en een beetje sightseeing hebben. :)

Toegevoegd na 9 minuten:
of munchen.. vergetenbij te zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor hoelang ga je? Voor een dagje winkelen zal je waarschijlijk een andere bestemming zoeken dan als je ergens een week verblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van 15 juli tot maandag 18e ongeveer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle 3 ;)

Antwoorden (8)

Ik zou Keulen zeggen!
Maar iedere mening is natuurlijk verschillend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou Keulen kiezen. Hamburg is een arbeidersstad waar niet veel te zien is. Frankfurt is mssn ook nog leuk maar Keulen is pittoresker. Winkelen kun je overal wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Munchen zou mijn voorkeur hebben, prachtige winkels in schitterende winkelpanden. Het OV is er perfect geregeld en er is naast shopping voldoende te zien. En Oostenrijk is naast de deur.

Goede tweede is Keulen. Schitterende winkelstraat, een C&A met champagnebar, relatief dichtbij en lekker Kölsch bier in het restaurant bij de kathedraal.

Frankfurt vind ik wat saai, maar als je van auto´s houdt is er wel een geweldig Porsche museum.

Ook erg leuk winkelen is Berlijn. In het grootste warenhuis van Europa (KaDeWe) alleen al kun je met gemak een halve dag doorbrengen. Nadeel van Berlijn is dat er meerdere centra zijn, die lopend nogal ver van elkaar liggen, maar er zijn wel veel hop on and off bussen die je langs alle bezienswaardigheden brengen.

Hamburg ken ik niet.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ vooral voor het "Nadeel van Berlijn is dat er meerdere centra zijn"... Dat vond ik het grootste minpunt van Berlijn.
paulus811
12 jaar geleden
O wat stom! Het Porsche museum is in Zuffenhausen bij Stuttgart!
Ben pas in Hamburg geweest, en in tegenstelling tot wat eerder gezegd is, in Hamburg is veel te zien en te beleven, echt geen arbeidersstad hoor. Winkelen cultuur alles is er
12 jaar geleden
Ik zou voor München gaan. Mooie stad maar het is wel een heel eind weg. Als je iets dichterbij zoekt is Keulen ook mooi. Frankfurt en Hamburg ken ik eerlijk gezegd niet.
12 jaar geleden
Ha, die Jejaa;

De Duitschers zelf noemen München ook wel het Milaan boven de Alpen. Lijkt me genoeg aanbeveling.
Keulen op enige afstand als tweede keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NYC <3 :P zowieso
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is sowieso, geen zowieso en NYC in Duitsland? Wat heb ik gemist?
Berlijn: vele malen interessanter dan Keulen, Hamburg, Frankfurt, Munchen.