Wat is leuk om te doen en te bekijken tijdens een vakantie in juni in de Ardeche?

Voor personen van rond de vijftig die best nog wel sportief zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Ik kan met kano of kayak de Gorges de l'Ardeche afdalen erg aanraden. Het is goed te doen voor beginners, terwijl er toch genoeg stroomversnellingen zijn om het avontuurlijk te laten voelen. Je wordt gegarandeerd nat, maar voor mensen die aardig kunnen zwemmen (en je krijgt natuurlijk ook zwemvesten voor het geval dat) is het geen enkel probleem.

In Vallon Pont d'Arc vind je veel kanobedrijven, zelf hebben we een kano gehuurd bij het bedrijf in de link. De korte afdaling van 8 kilometer zou ik niet doen, dat stukje is wel héél erg tam. Zelf hebben we met veel plezier de 24 kilometerroute gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ja dat lijkt me heel erg leuk!

Andere antwoorden (2)

In de hele regio is er genoeg te zien en te doen, het ligt er ook aan hoe jullie reizen. De Ardeche is een echte kampeer-regio, en helemaal mooi als je per fiets de omgeving gaat verkennen.
Wij hebben eens een paar weken in Juni een mooie vakantie gehad door diverse campings in de Ardeche te nemen, en overal waren we slechts 3 dagen.
We zijn begonnen in Meyras, een mooi middeleeuws stadje en zijn doorgereisd naar Vallon en Pont d'Arc, een meer levendige stad met wat grotere campings. Bij Vallon was de Ardeche wat ruiger, en werd er veel kano gevaren.
Als je toch in de buurt bent, dan is Millau (de brug) adembenemend mooi! Een bezoekje aan de stad Beziers is ook de moeite waard (een grotere stad). Vanaf hier kan je ook gemakkelijk eens overnachten aan de kust het is niet ver en ook erg gezellig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet nog dat ik naar de Ardeche ging. Het is zo'n vijf jaar geleden maar het was echt geweldig. We hebben toen heel veel rond gereden en gewoon gekeken, omdat dat al mooi was. Ik zou ook de grotten gaan bekijken, want er zijn er heel erg veel in de Ardeche. Dit zou ik echter niet doen als je niet van rondleidingen houdt...
Daarbij veel zwemmen. Er zijn genoeg leuke riviertjes en meertjes daar. Maar zwemmen is denk ik wel een standaard iets wat je doet als je op vakantie gaat.
Hopelijk heb je hier wat aan!