Wie kan me iets vertellen over 'America' in nederland?

Ik heb een keer van mijn lerares te horen gekregen dat er een plaats is in Nederland dat America heet. Deze plaats, zoals zij vertelde is alleen
toegankelijk voor mensen met een amerikaans paspoort en voor mensen andere paspoorthouders die door amerikaanse vrienden uitgenodigd zijn. Ze zei dat ze een keer mee was gegaan met haar amerikaanse buren en vertelde er het een en ander over. Ik heb deze plaats opgezocht op internet maar ik kan er helemaal niets over vinden. Weet iemand misschien over welke plaats ik het heb? Dank jullie wel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw juf spoort niet! Ik zou haar naar haar diploma's vragen en waar ze die gekocht heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er bestaat ook een hollywood straat in nl, weet niet meer waar precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In america heb je ook een centreparcs! Erg leuk
Amadea
12 jaar geleden
@Wow: in Almere.

Antwoorden (9)

Je hebt niet goed gezocht hoor, op internet.
Veel plezier met onderstaande site.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, wat jouw lerares jou vertelt over America is onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
America ligt in Nrd Limburg en iedereen kan er gewoon in en uit voor zover ik weet. Ben er zelf ook geweest en hoefde geen paspoort te laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha. Goeie grap.. Wat ze mischien bedoeld is de amerikaanse ambassade in den haag, die is alleen toeganglijk voor mensen met een amerikaans paspoort...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt ook wel Horst-America genoemd en is een gewoon nederlands dorp. Die lerares zit dus uit haar nek te kletsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rowwen heze !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Horst) America is een dorpje in de gemeente Horst aan de Maas in Noord-Limburg. Het lag oorspronkelijk in de Peel (en is dan ook opgericht als kolonie voor de turfstekers die in de buurt hun brood verdienden) en aan de rand van de heide, waar tevens de naam van afgeleid is. (Am Erica = aan de heide). Het dorpje is bekend van de band Rowwen héze en hun stamkroeg Boëms Jeu. Verder is het bekend en geliefd bij toeristen vanwege de twee bungalowparken aan de rand van het dorp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat een lerares dit verteld over het plaatsje America lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als ze er echt geweest was, waarom zou ze dan zo'n onwaar verhaal ophangen. Zou het kunnen zijn dat je een beetje hebt zitten dommelen tijdens de les. Was het misschien net andersom, sprak zij niet over het plaatsje Nederland in America. Daar zijn er overigens twee plaatsjes van. Maar Nederland in de staat Texas, daar hebben ze nog wel het Dutch Windmill Museum en de first settlers, Nederlanders, die vonden de omgeving veel weg hebben van Nederland. Verder weet ik niets over dit plaatsje en ook niet of er alleen Nederlanders of Amerikanen mogen komen maar ook dat lijkt me onzeker. Dus even terug naar de les en vraag haar nog eens waar dat plaatsje ook alweer was.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is wellicht meer een reactie dan een antwoord, sorry daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha ha dan heb je op een goede school gezeten.
Waar mensen les geven zonder opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk America bij Horst aan de Maas in Limburg. Het is aannemelijk dat de plaatsnaam afgeleid is van het continent Amerika. In meerdere delen van Nederland komen in jonge heideontginningen uitheemse land-, plaats- en streeknamen voor die een associatie leggen met de afgelegenheid van het gebied. Aan de Brabantse kant van de Peel komen bijvoorbeeld de terreinnamen Californië en Siberië voor. Een herleiding van America uit het Duitse am Erica ('aan het heideveld') is vermoedelijk een vorm van volksetymologie.

De plaats is in Nederland voornamelijk bekend door de band Rowwen Hèze.