hoe bel je vanaf nederland naar een nederlands mobiel nummer in turkije?

ik ga vanavond naar turkije maar wat moeten ze intypen als ze me op mn mobiel willen bereiken in turkije?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
18K

Het beste antwoord

Diegenen die je willen opbellen moeten met niets rekening houden. Ze moeten jou gewoon bellen alsof je in eigen land was. Hou er wel rekening mee dat de kosten voor bellen naar het buitenland voor jou zijn ! Dus... beter vooraf iedereen verwittigen dat je in het buitenland zal zijn. Alleen telefoon opnemen die je wil opnemen is ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heel gewoon je normale mobiele nummer, dus 06-watdanook.

Toegevoegd na 2 minuten:

De beller weet namelijk in principe niet waar jij bent. Het netwerk wel: zodra jij in Turkije je mobiel aanzet, geven de netwerken aan elkaar door waar jij bent. Net als binnen Nederland trouwens: daar geven de netwerken (zendmasten) ook aan elkaar door waar jij op dat moment bent.

Op die manier kunnen telefoontjes die voor jou bedoeld zijn, altijd naar de juiste zendmast worden geleid; die zendmast maakt dan contact met jouw telefoon.

De beller betaalt dan ook het normale tarief; die kan er immers niets aan doen dat jij in het buitenland bent.

Jij betaalt wel kosten om gebeld te worden in het buitenland.

De verdeling is als het ware als volgt: de beller betaalt de normale kosten, alsof jij in Nederland zou zijn. De gebelde (jij dus) betaalt alle extra kosten die ontstaan doordat jij in Turkije bent.
Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt, er hoeft helemaal niets voor. Gewoon 06-jouwnummer. De beller mag er altijd +31 (of 0031) voorzetten, maar dan moet de eerste 0 (die van de 06) weg. Dan krijg je dus +316-jouwnummer, of 00316-jouwnummer. Dat mag altijd, of jij nu in Nederland of in Turkije bent. Trouwens, als jij *vanuit* Turkije *naar* een Nederlands nummer belt, dan *moet* je (althans, bij de meeste providers) die +31 ervoor zetten. Stel dat je vanuit Turkije 020-1234567 belt. Dan heb je zomaar kans, dat dat een bestaand Turks nummer is. Dan krijg je dus een onbekende Turk aan de lijn. Gebruik je +3120-1234567 (of 003120-1234567), dan krijg je met zekerheid degene aan de lijn die je had willen hebben. Om die reden heb ik in het telefoonboek van mijn mobiel ALLE nummers met +31 laten beginnen, zowel de mobiele nummers als de vaste nummers. Dat werkt namelijk zowel in het buitenland als binnen Nederland (zonder extra kosten). Zo kan ik altijd gewoon bellen, zonder dat ik hoef na te denken.
Als ik naar het buitenland bel naar een nederlandse telefoon. Doe ik er 0031 voor moet je we de 0 van 06 weghalen. Dus 00316...... Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit Nederland kiest de beller gewoon jouw normale 06 nummer, dus: 06-12345678.

Wil jij iemand bellen vanuit het buitenland, dan moet je eerst het NL-landnummer -0031- kiezen en dan het mobiele nummer zonder de 0. Dus: 0031-6-12345678.
Zou je in Turkye direct het 06-nummer draaien zonder 0031, krijg je een gezellige Turk aan de lijn!

Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon +31 voor het nummer en de 0 weglaten. Vaak slaat je telefoon het nummer zelf zo op; +31612345678 wordt het dan. Natuurlijk is het juiste antwoord al gegeven, maar ik zie dat niemand je waarschuwt voor de enórme hoge kosten, die dit bellen via mobiel in het buitenland met zich meebrengt.

Lees op deze linkjes, hoe je kunt voorkomen, dat je met een rekening van 2000 euro eindigt. Dat is geen leuke verassing als je terugkomt van vakantie. Helaas overkomt het velen.

http://www.bellen.com/nieuws/voorkom-hoge-internetkosten-buitenland.aspx

http://electronica.infonu.nl/telecom/44127-pas-op-voor-hoge-telefoonkosten-in-het-buitenland.html

http://www.funx.nl/index.php/nieuws/digitaal/11086-hoge-kosten-mobiel-bellen-in-het-buitenland-verdwijnen