Zijn mensen uit Japan echt zo beleefd en vriendelijk, en hoe komt het?

Wat ik over Japanners hoort lijkt het me de beste samenleving die er is. Ik hoor alleen goede dingen in Japan. Maar zijn er dan echt geen aso wijken? Of mensen die schelden of spullen kapot maken? Of kauwgomvlekken die vastgeroest zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Antwoorden (5)

Ja hoor, ook in Japan zijn zwervers, alcoholisten en vandalen, dieven, verkrachters en moordenaars.
En er is een beruchte mafia, de yakuza.

Zie ook deze link.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ze gedragen zich in het openbaar beleefder dan Nederlanders omdat ze ddat in hun opvoeding zo leren.
Ze leren hun impulsen binnen te houden.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Japan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan aan mij liggen hoor. Maar ik zie geen link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@martijn: weer zoń ongeduldige europeaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha inderdaad :p
Oke maar het schijnt wel dat ze over het algemeen wel wat beleefder zijn dan wij.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderbouwing?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie ze wel op tv en dan ziek ik ze heel erg netjes met elkaar praten en buigen. Ik zie ze bij de ondertiteling ook niet zo praten zoals ze hier in de tweede kamer wel eens doen. Soms bij de beesten af. Of ze laten het weg bij de ondertiteling, maar met dat buigen erbij denk ik toch niet dat is wat ik dan zie Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat je zegt: het "schijnt". Geloof jij alles wat je op TV ziet????
Ik denk doordat het in de cultuur zit. Volengs mij heeft japan ook een confucioniste achtergrond waardoor beleeftheid al eeuwen wordt doorgegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Japanners beleeft..?? Hahaha, ik heb op schiphol promotiewerk gedaan en spreek japanners maar eens aan, die lopen je straal voorbij alsof je niet bestaat. Heel typisch!
Ik hoorde toen dat japanners niet vanuit t individu denken, maar vanuit de groep. Dus de tip was: spreek de groepsleider aan (de man of vrouw met t bordje). Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad deze persoon sprak de groep netjes toe met mijn couponnetje zwaaiend in de hand. Toen hij klaar was draaide de groep zich tot mij, graaide een couponnetje uit mn handen en verdwenen zonder boe of ba te zeggen... Niet echt beleefd!
Zo heb ik ook met bonbons gestaan, berg je dan maar als je per ongeluk de groepsleider aanspreekt omdat je zn leider-bordje niet zag...
In mijn ogen zijn ze dus typisch en hetgeen jij 'beleefd' noemt, vind ik timide...
De groepsdruk is heel hoog in japan. Wanneer iemand iets verkeerd doet, betekent dat gezichtsverlies voor de groep waartoe hij/ zij behoort. Met zelfmoord tot gevolg. Er is ooit een documantaire op tv geweest over japanse jongeren die zich al jaren (3 -4 jaa) opsloten in hun kamer omdat ze de druk van de groep niet aan kunnen. Het is een psychische ziekte die nergens op de wereld voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ziekte of het fenomeen wordt: Hikikomori genoemd Linkje: http://degidsfm.vara.nl/De-wereldontvanger-detailpagin.7598.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=37829&cHash=d89d0cbdc975b0b33e400593de724937
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk, wonend in Thailand, dat Aziaten in het algemeen zeer beschaafd zijn en vriendelijk tegenover anderen en vreemden in het bijzonder.
De opvoeding "hoe je te gedragen tegenover anderen", thuis, op school, onder vrienden, tot op het werk aan toe veroorzaakt dit en houdt dit in stand, denk ik. Gezichtsverlies bij afwijkend gedrag is een goed voorbeeld. Toon je je kwaadheid ergens over, dan 'verlies' je altijd ten opzichte van de Aziaat waar die kwaadheid zich op richtte.
Iemand die hierheen reist zou zich m.i. ook goed moeten voorbereiden en ingesleten westers gedrag als vaak onbehouwen zijn niet ten toon moeten spreiden want dan word je genegeerd of niet snel geholpen en zeker geminacht. Ikzelf ben geen lieverdje maar soms zie en hoor ik m.n. toeristen.... Werkelijk!
Pas je je aan de manier van omgaan met elkaar van je gastland aan, dan heb je het prima hier! (Net als elders)...
Jappaners lijken heel beleefd.
Maar ze genieten bijvoorbeeld erg als mensen en zelfs kleine kinderen zich zeer lelijk bezeren.
De innerlijke beschaving is dus maar schijn.
Als je zelf een fout maakt die door de Japanner als belediging opgevat wordt, het je een groot probleem.
Ondanks hun gemiddeld zeer hoge intelligentie, is hun zelfbesef zeer verschillend van de Nederlanders maar ook verschillend van andere oosterse landen.
Bestudeer eerst de do's en VOORAL de don'ts, anders kun je een vervelende tijd meemaken.