Ik ga in de zomervakantie naar los angeles kan ik daar gewoon mijn oplader meenemen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

ja je kan wel gewoon je adapter meenemen, maar je moet toch ook echt een speciaal dingetje meenemen die de stroom goed leid( ze hebben een ander soort stroom) en die in het stopcontact past.
het beste kan je gewoon even naar een winkel toe gaan die dit soort dingen verkoopt en daar naar meer informatie vragen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja maar je hebt wel een adaptor nodig voor Amerika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wereld stekker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt een adapter nodig
Kijk naar:

http://wikitravel.org/nl/Elektrische_systemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw Nederlandse oplader is waarschijnlijk voor 220-240 volt en 50 hertz en in Amerika hebben ze 110-120 volt en 60 hertz en een hele andere stekker.
Van de nieuwe telefoons kun je veel opladers al wereldwijd gebruiken (mits je een aangepaste stekker gebruikt) kijk even wat op jouw oplader vermeld staat.
Is dat niet het geval kun je op internet omvormers/ adapters kopen voor diverse elektrische producten. Ook handig om je camerabatterij op te laden....
Zie www. meeneemlijst.nl
De stekker kun je bij de ANWB kopen en misschien de adapter ook wel.
Fijne vakantie en vergeet je ESTA formulier niet aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt inderdaad een wereldstekker nodig om voltage om te zetten naar USA standaards. Verder check wel even of je gsm tenminste een tri-band is anders kun je er nog niks mee. Met een dualband telefoon kun je namelijk niet in en uitbellen.
Bronnen: