De Verboden Stad (Forbidden City) was het chinese keizerlijk paleis vanaf het midden van de Ming-dynastie tot het einde van de Qing-dynastie. Het is gelegen in het midden van Peking, China. Al bijna vijf eeuwen, is dit het huis van de keizer en zijn familie, alsmede het ceremoniële en politieke centrum van de Chinese regering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom heet het de verboden stad??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niemand er mocht komen behalve de keizer, zijn gezin en zijn directe personeel, harem en lijfwachten. De rest was ook alleen met expliciete toestemming van de keizer toegankelijk. Zelfs de hoogste Chinese adel, ministers en generaals mochten niet zonder keizerlijk bevel de verboden stad in (en om een goede reden... menig keizer is geen natuurlijke dood gestorven). De keizer hoefde er ook nooit uit. Menig keizer heeft zelfs de wereld buiten de verboden stad nooit gezien.