Emigreren naar Portugal voor relatie?

Hallo, ik ben een man van 24 en ik heb nu sinds een jaar een relatie met een Portugese. Nu ben ik hier voor korte tijd gaan wonen (3 maanden icm met mijn studie) om te proeven van het land en de cultuur, ik heb al een deel van een taalcursus gevolgd alleen het blijft nog moeilijk. Nu is het zo dat mijn vriendin absoluut niet naar Nederland wil komen om te wonen, dus het is zo dat ik de stap zou moeten maken naar Portugal te verhuizen. Van de ene kant, ik heb het voor haar over. Van de andere kant, ik mis mijn vrienden en familie nu al, en mis soms het voor mij 'mooie' Nederland. De patat speciaal, frikadellen, op stap met vrienden, 's avonds ff langs bij vrienden of familie... Mijn ouders. Ik zit een beetje met een dilemma, dit omdat ik mijn vriendin niet kwijt wil, maar ik ook momenten heb dat ik twijfel aan het leven in Portugal, het land is prachtig en het eten is ook erg lekker. Maar ik zou het doen voor mijn vriendin.. Alleen het gemis en de heimwee maken mij bang mocht ik die keuze maken. Iemand enig idee of tips?

13 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (5)

Mijn vader is ook voor de liefde geëmigreerd: van Italië naar Nederland. Na 12.5 jaar huwelijk zijn mijn ouders uit elkaar. Hij denkt er wel eens over na om weer terug te gaan.
Het is natuurlijk een hele moeilijke keuze en ik vind dat je na 1jaar nog niet moet emigreren. Dat vind ik toch echt te snel. Misschien dat je beter nog wat langer kan wachten?

Uiteraard zul je alles hier in Nederland gaan missen (mocht je emigreren) maar aan de andere kant ben je dan wel bij je vriendin. Je kan nog altijd 1x in het jaar weer terug naar Nederland (dat doet mijn vader ook - Italië)

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je nu niet voor je vriendin gaat, dan blijft dit ook de rest van je leven aan je knagen. terug keren naar nederland kan altijd nog. nederland blijft er wel, deze droomvrouw misschien wel niet. laat je kans niet lopen!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Gewoon proberen. Portugal is niet het einde van de wereld en je bent nog jong.
Ook zijn de vliegtickets tegenwoordig heel betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Zo ver is Portugal niet meer: +
Wat een dilemma! Moeilijk hoor! De liefde van je leven zo ver weg en aan de andere kant je vrienden!
Heel verstandig om er 3 maanden te gaan proefwonen!
Je vindt de taal nu nog moeilijk, maar dat gaat natuurlijk steeds beter.
Aan de ene kant vind ik een relatie van een jaar, waarin je elkaar niet veel ziet wegens de afstand, wel wat kort om zo'n stap te nemen. Ik zou nog een jaartje wachten om te kijken of die gevoelens blijvend zijn.
Maar: ik kan niet in je hart kijken. Misschien zijn jullie al superzeker van elkaar. Dan zou ik zeggen: ga ervoor. Je familie blijft wel, en goede vrienden ook. Waarschijnlijk hebben die best zin in een vakantie in Portugal.
Bovendien: 20 jaar geleden zou het een stuk moeilijker zijn. Nu heb je email, skype, mobieltjes enz.
En vrienden maak je ook wel in Portugal.
Wat je ook besluit: Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
@ Gast 55702: wikken-wegen-beslissen moet je zelf doen, maar je bent niet alleen. Zie het forum www.buitenlandsepartner.nl
Volgens mij zit friet van Piet ook in Portugal ;-) Het zal integreren worden als je daar zit. Er zijn zoveel nederlanders die voor hun grote liefde NL hebben verlaten. Je moet er wel een goed gevoel bij hebben. Bij twijfel niet doen zeggen ze. Misschien krijg je hier later wel spijt van. Zou in ieder geval nog niet je schepen in NL verbranden. Neem de tijd er voor en volg je hart. Succes!