met zijn 3 en op een scooter, strafbaar?

in azie (thailand, cambodja enz) zie je regelmatig meer dan 2 personen op een scooter. regelmatig zijn het er 3 of vier. er is genoeg politie op straat maar die lijken geen boetes uit te delen. Of lijkt dit maar zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
8.4K

Het beste antwoord

Nee, in Thailand mag dat, zolang de bestuurder zelf maar een helm draagt, in het bezit is van een rijbewijs en een Tax-stikkertje op zijn motor heeft:

Even gekopieerd van de volgende link:
http://bangkok.angloinfo.com/countries/thailand/driving.asp

Motorcycles

There are more motorcycles than any other vehicle type on Thai roads.

* Motorcycles are required to have a tax sticker and 3rd party insurance
* It is compulsory for the rider to wear a helmet and have a motorbike licence

Car drivers in Thailand should be prepared for some or all of the following to occur when driving near motorbikes.

* Riding on the wrong side of the road
* Ignoring stop signs
* Riding with many passengers
* Cutting across the front of a car without looking
* Not indicating direction of turning
* Quickly riding across the front of oncoming traffic at lights

Oftewel: Zolang er maar aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, mag je je motor zo vol pakken als je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
THANX!

Andere antwoorden (4)

Het zal daar ongetwijfeld formeel ook niet mogen, maar ze hebben daar andere dingen aan hun hoofd.
Ik heb een keer daar met z'n dertigen in een mini-van gezeten waar acht mensen in passen. Maar ja, je wilt toch naar je bestemming toe.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Onder de Nederlandse wet is dit verboden en wordt ook aangepakt.
Of het onder de wetten daar officeel verboden is weet ik niet, maar het wordt heel duidelijk gedoogd als het al verboden zou zijn. Vaak wordt er, wanneer er weinig politie is, specifiek gekozen welke wetten wel en niet worden doorgedrukt om nog efficient te kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de verkeerswetten in Azie natuurlijk niet vergelijken met Nederlandse wetten. Daar hangen ze ook allemaal buiten bussen en treinen, wat hier voor totaal onmogelijk gehouden wordt, en daar wel kan.
Dus 3 op de scooter mag misschien gewoon wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het mag natuurlijk niet maar wel met zijn 2 ( maar wel met een helm ( en als je met zijn 2 gaat 2 helmen ).