Reizen met een fyra trein.

Ik wil 22 april met een vriendin met de trein van Breda naar Rotterdam , kan ik dan een lentetoer dagkaart kopen? Want op de site staat dat de dagkaart geldig is met toeslag. Maar wat bedoelen ze met die toeslag, moet ik iets extra betalen , en hoe zit het dan als ik een eticket koop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Normaal moet je inderdaad een toeslag betalen om te reizen met een Fyra trein. Je kan aan het kaartautomaat een kaartje met toeslag kopen, of in de Fyra bij de conducteur maar dit is een stuk duurder.

Toevallig gister in de SP!TS gelezen: de hele maand april mag je toeslagvrij reizen met de Fyra op het traject tussen Rotterdam en Breda!!
(zie ook de bron ter bevestiging)
Dus volstaat in de maand april een gewoon kaartje Breda-Rotterdam, zonder toeslag :)

Maar Breda-Rotterdam 2e klas retour kost € 16,60 per persoon.
Een lentetoer dagkaart kost € 45,00 (of € 40,00 als je hem online koopt) voor 2 personen, wel mag je daarmee 1e klas. Dus € 22,50 of € 20,00 per persoon.

Dus als je hem alleen wil gebruiken voor het traject Breda-Rotterdam, zou ik geen lentetoer kopen als ik jou was!!