Ik zou graag advies willen over het maken van een whiskey trail in Schotland.

In schotland zijn veel destilleerderijen en het bezoeken van een aantal achter elkaar wordt een whiskey trail genoemd. Er zijn verschillende reizen en websites over.

Omdat ik ze in een week niet allemaal kan bezoeken wil ik graag weten of mensen met ervaring mij advies kunnen geven over een zelf te maken whiskeytrail, of een bestaande te volgen.

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik denk zelf om een paar distilleerderijen te bezoeken en ook vooral in de natuur te lopen en door schotland te rijden. Waarschijnlijk ergens in de highlands. Is ook handig als het makkelijk te bereiken is.

Toegevoegd na 46 minuten:
Excuus aan het Schotse volk. Ik wil graag jullie "whisky" proeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
itsme
13 jaar geleden
wellicht heb je al een voorkeur voor een bepaalde streek, dat kan je gemakkelijk uitzoeken door een keer proeverij een aantal whisky's te proeven...
overigens beter zonder e te schrijven (geen whiskey maar whisky), dan word je beter geaccepteerd in Schotland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf maar niet rijdt! En zijn de Ierse whiskey's niet lekkerder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel er veel verschillende whisky smaken zijn, is de bereiding overal gelijk. Zonder negatief te zijn: Seen one, Seen them all. Natuurlijk is een enkele wat weinig, maar na een paar is er nog veel te proeven, maar niet veel meer te zien. Iemand maakte een opmerking over een lokale gids. Dat is waarschijnlijk een heel goede raad. Zo kom je bij de kleine stokerijen die niet zo overduidelijk alleen maat commercieel rondleiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor de antwoorden en reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@som, mijn schoonzus is Ierse en die zou grinnikend zegge, "er gaat niets boven Ierse whisky ".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dan ben je sowieso vooringenmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt maar ook die is wel weg te werken hoor:)"

Het beste antwoord

Deze hebben wij jaren geleden gedaan en was heel leuk.
We zijn met eigen auto gegaan en als je ze hebt bezocht is het ook wel genoeg geweest.
Toen wij er waren stonden er langs de weg bordjes waarop je de route kon volgen.
Zo ongeveer zoals hier fiets routes of ANWB routes worden aangegeven.
Wel een beetje oppassen als je nog moet rijden want ze laten je overal proeven.
Bij als ik me goed herinner Glenfiddich kreeg ik een soort likeurtje en die was heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt goed. Is dit één trail dan? Ik dacht meerdere. Als je meer info en tips hebt kan je mij dan PB-en of in een aanvulling geven?

Andere antwoorden (2)

Ik heb geen ervaring, dat vooropgesteld.
Ik zou voor een eerste keer kiezen voor een bestaande trail. Lang niet alle distilleries zijn ook te bezichtigen, en waarom zou je het wiel opnieuw gaan uitvinden? Ik zou ieder geval Talisker aandoen, maar dat is een persoonlijke keuze. Misschien kun je een favoriete whisky uitzoeken en kijken of er een bestaande trail is waar de distillery van deze whisky in zit.
En nog wat: als je naar Schotland gaat is het whisky (daar zijn ze nogal precies in, met e erin is Iers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor je antwoord.
Ik heb het gedaan, realiseer je wel dat als je eenmaal het hele proces hebt gezien is een tweede derde en vierde keer minder boeiend is. De processen zijn vrijwel gelijk en buiten dat zijn in de praktijk maar een beperkt aantal van de distilleerderijen te bezoeken (Glenfiddich, Glenlivet, etc)
Zie het als naar Amstel, Heineken en Grolsch bezoeken.

Ik zou zeggen ga naar Schotland en ga de whiskytrail rijden vanuit Dufftown en geniet van de schitterende highlands en ga lekker ouwehoeren met de plaatselijke bevolking in de lokale pub en drink daar de lokale whisky. Hele vriendelijke mensen de Schotten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zoiets is wel het doel. Bedankt. We gaan niet elke destilleerderij bezoeken, wel de omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt als je er twee hebt gezien dan ken je het proces wel, de kleine disteleerderijen zijn veelal niet open voor publiek.
Maar veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Glenlivet leuk? Want we gaan denk ik naar één destilleerderij en de rest van de tijd ook wandelen en stukjes rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glenlivet vond ik leuk, niet zo vreselijk commercieel als Glenfiddich. Kleinschaliger ook.