Wat is de boete/straf wanneer minderjarigen een huisje huren onder de naam van een volwassene?

Dit is het probleem namelijk: Wij willen met z'n vijven een huisje huren in de zomervakantie. We zijn allemaal 16. Een volwassene brengt ons en gaat daarna weer weg. Wat is de boete als ze merken dat er geen volwassene meer bij is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
9.2K

Het beste antwoord

Volgens mij is een verhuurder alleen geintresseerd dat z'n huisje een beetje netjes blijft en hij z'n huur ontvangt.

Dus niet Kratje stapelen en hoop herrie na 22:00 uur.

Hoe gaat hij controleren hoe oud z'n huurders zijn? Bij de ingang ID kaart controle? Door de bosjes gluren of er een 'volwassene' op de bank zit?

Niets aan de hand. Diegene welke geboekt heeft betaald netjes en neemt de papieren & sleutels in ontvangst en na afloop levert hij/zij de sleutels weer in.

Of je gaat eerst langs een feestwinkel en geeft een van de vakantiegangers een plakbaard en snor. Misschien heb je nog een ouwe rollator, ook handig voor de boodschappen.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, lag serieus helemaal dubbel om dit antwoord!

Andere antwoorden (4)

Zorg dat ze het niet merken ;) dus houdt het netjes en sloop niks :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan je het ook door bijv. je ouders laten boeken en zeggen dat jullie er gaan zitten, terwijl jullie minderjarig zijn. Verder is er dat ik weet nog bijna nooit een controle op gedaan of je oud genoeg bent om in een huisje te mogen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat wilden we ook gaan doen. Maar mij moeder wil graag weten hoe hoog de boete is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik niet weten. Je kan ook het park bellen en vragen f daar een boete op staat, zo ja voor hoeveel.
Een boete zul je niet zo snel krijgen, echter neemt degene die het huisje gehuurd heeft, wel de (financiele) verantwoording voor wat jullie in dat huisje uitspoken.

In sommige landen moet je je paspoort bij het inchecken laten zien en dan merken ze snel genoeg dat er geen 18 is.

Het ergste wat je zou kunnen overkomen, is dat de huurovereenkomst wordt ontbonden (zeker als het door een 16 jarige is afgesloten) en daarmee sta je gewoon op straat.

Over de borg en andere kosten maar te zwijgen. De vraag is alleen of een verhuurder deze rompslomp op zich neemt en/of wellicht al ervaring heeft met 16-jarige huurders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat er in t contract dat er een volwassene aanwezig moet zijn? Als je moeder het huis huurt zal zij borg moeten betalen. Als julloe de boel slopen in ze de borg kwijt en zal extra schade vergoed moeten worden.
Als 16 jarige mag je ook allwen thuis blijven. Door t tekenen van het contract staat je moeder garant.