Wanneer kan ik beste een hotel in Nederland boeken? Moet rolstoelvriendelijke kamer zijn.

Mijn partner en ik willen begin augustus naar een hotel in Valkenburg. Daar ik rolstoelgebonden ben, kan ik niet van elk type kamer gebruik maken. Nu heb ik contact gehad met het hotel en ze hadden nog geschikte kamers. Is het nu niet te vroeg om al te boeken? We gaan op eigen gelegenheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

In jouw geval, je zoekt een een kamer met ruimere faciliteiten, rolstoelvriendelijk, is het zeker raadzaam 'vroeg' te boeken. Je kunt nog een beetje rondgoogle-en, maar prijsverschillen zul je niet veel vinden.

Je kunt vragen naar speciale arrangementen, in sommige hotels is een overnachting in t weekend iets goedkoper.

Voordeel van vroegboeken is dat je uitgebreid kunt informeren en inlezen naar mogelijkheden van overig vertier in en om Valkenburg.

Omdat je zelf bij een hotel boekt, val je niet onder de ANVR voorwaarden. Niet erg, maar wel even je speciale 'eisen' en preferenties laten opnemen in de boeking en in de bevestiging papieren (ruime kamer welke ingericht is voor rolstoelgebruik, ruime douce,bad,toilet, lift en gebruiksruimtes, maar ook rustige kamer, evt niet rookkamer en/of kamer met leuk uitzicht, in geval van Valkenburg, vragen om kamer met zeezicht ;-))
Is allemaal vanzelfsprekend, maar geeft een beetje rust en zekerheid.

Het enige wat zou kunnen gebeuren dat je na het boeken onverhoopt de trip moet annuleren. Sluit een annuleringsverzekering af. Kan bij een bank, je verzekeringstussenpersoon of bij een reisburo. Kan eenmalig voor deze trip, of als je smaak te pakken krijgt, kan je een doorlopende reis/annuleringsverzekering afsluiten. Bovengenoemde personen kunnen je hierover informeren.

Prettige vakantie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was het meest uitgebreide antwoord. Bedankt voor jullie reacties, vakantie is geboekt!

Andere antwoorden (1)

Het is zeker niet te vroeg om nu te boeken. Sterker nog, je kan wellicht nog wat korting bedingen omdat je zo vroeg bent. Ze zijn al vroeg in het jaar zeker van een stukje bezetting later in het jaar, die zekerheid is toch iets waard...?