Hoe kom ik het makkelijkste op De Dam? Vanaf amsterdam centraal station.

Ik moet morgen even naar amsterdam stad, naar De Dam... hoe kom ik daar het beste via Amsterdam Centraal station?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
14.8K

Het beste antwoord

Met de tram, stoppen voor het station. bijna elke tram gaat wel langs de Dam en anders kan je het even vragen.
Je kan ook lopen, dan loop je het station uit en gewoon rechtdoor achter alle toeristen aan. Je loopt dan de grootste straat in van het station af en deze loop je helemaal uit. Dan kom je onderweg langs een heleboel souvenirwinkels, een MacDonalds, eettentjes etc, en aan de overkant zie je de Beurs van Berlage en de Bijenkorf. Als je bij de Bijenkorf ongeveer bent aangekomen is daar een groot plein, de Dam.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het is max. 5 min lopen en ook max. 5 min met de tram. De trams gaan zo snel achter elkaar dat er altijd een tram staat die langs de dam gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, moet te vinden zijn dus. en misschien een domme vraag maar, hoe zit dat met die trams? kun je daar gewoon met ov kaart in of...? * ik ben geen trams gewend haha*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan met je ov chipkaart in de tram of je kan een kaartje kopen bij de chauffeur geloof ik. Dit kan je ook vragen bij de chauffeur of op het station.

Andere antwoorden (5)

Dat is goed te lopen. Vijf minuten, denk ik. Eigenlijk een recht stukje vanaf het station. Gewoon de mensenmassa volgen of vraag even naar de Dam.
Kijk andes even hier:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl

Toegevoegd na 46 seconden:
Vul in: Dam, Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga de hoofduitgang van het station uit en loop over de grote brug die je niet zo goed herkend als een brug. Maar de grote menigte loopt erover heen. Ga dan gewoon rechtdoor en met 5min ben je op de dam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf CS loop je het damrak op,
dat loopt over in het rokin,
en die komt uit op de dam.
5 minuten lopen...
hieronder een google streetview link, dan kan je het alvast virtueel lopen... (alleen maar rechtdoor eigenlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lopend, vanuit CS rechtdoor over het damrak (rode steentjes). Links loop je langs de Beurs van Berlage en de Bijenkorf. Rechts heel veel foute wisselkantoortjes, snackbarren en hordes toeristen.

Met de tram: linkerzijde CS. Tram 4,16,24,25. 1 halte, wel OV chip meenemen. Je kan ook tram 1,2,5,13,17 nemen. Dan uitstappen aan achterzijde van het Koninklijk Paleis. Bij voormalig Postkantoor. Is nu winkelcentrum. Wel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga vooral niet moeilijk doen met trams en zo. Het is maar 5 minuten lopen, dus tegen de tijd dat je de juiste tram gevonden hebt, had je er al kunnen zijn. Loop gewoon de rest van de menigte achterna, of gebruik de aanwijzingen van de andere antwoorders. Maak het niet moeilijker dan het is.