bevrozen producten in bagagekoffer

Wij zijn zopas terug uit Bali, in onze bagagekoffer hadden wij massage-olie meegebracht, maar toen we de koffer ledigen zagen wij dat die bevrozen was. Waarschijnlijk door de koude van in de vliegtuiglaadruimte.
Maar wat als je medicijnen meebrengt, hebben die dan nog hun gewone werking na bevrozen te zijn geweest? En is dit niet gevaarlijk voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zopas, bevrozen, ledigen. Wat voor dialect is dit? Heb interesse...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
West Vlaams
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, leuk om te weten:)

Het beste antwoord

dat kun je niet algemeen beantwoorden, de meeste stoffen kunnen redelijk te bevriezen en kunnen vast worden maar bij het weer ontdooien is de werking ervan niet veranderd, ontleding door warmte is vaak erger en akn eerder een geneesmiddel onwerkzaam maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Medicijnen kun je beter in je handbagage meenemen.
Want ja, de meeste medicijnen kun je het best zo rond kamertemperatuur bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olie met een laag vriespunt, was deze wel zuiver? Over de medicatie. Ja de werking zal na deze koude blootstelling zeker aangetast zijn. Niet alleen de heilzame werking, maar het omhulsel. Het laatste moet op een bepaald moment op een bepaalde plaats open breken. Ik denk echt dat die aangetast is na zo'n koude bad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer altijd bij je apotheker over het vervoer en temperatuur van medicatie! Voor veel medicatie / medische apparatuur heb je tevens een medicatiepaspoort nodig. Om problemen aan de grens te voorkomen. Medicatie kan de werking verliezen door verkeerde temperaturen of nog erger, een verkeerde werking krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bagageruimte van een vliegtuig wordt inderdaad niet verwarmt. Ik denk zelf dat het voor veel medicijnen niet veel uit zal maken, vooral niet voor pillen die kunnen daar best tegen, zalfjes is mogelijk een ander verhaal

MAAR je moet belangrijke zaken als je medicijnen NOOIT in je bagage doen, je zult de eerste niet zijn die op Bali landt terwijl zijn koffer op hetzelfde moment in Timboektoe op de lopende band rondjes draait. En soms gaat het goed, heb je hem snel maar met pech moet je er drie weken op wachten.

Dus spullen die je echt niet kunt misschien, in de handbagage en evt bij het vliegtuig zelf afgeven.

Kijk, als jij je 15 flessen parfum perse bij je wilt houden trappen ze daar niet in maar persoonlijke hulpmiddelen en medicijnen mogen altijd.
amigo