Mag je als minderjarige op reis naar binnenland of buitenland zonder meerderjarige?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K

Antwoorden (5)

In veel gevallen kan het maar dan moet je wel een ouder verklaring hebben. Die zijn verkrijgbaar bij het reisbureau of bij tickets op de site van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Sommige hotels laten geen minderjarige toe. Beste kun je even naar reisbureau gaan. Die kunnen het zo voor je naar vragen bij de touroperator of luchtvaartmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland mag dat maar het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe oud je precies bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja geen probleem, ik ben op mijn 17e (met wat vrienden) met de trein door Europa gegaan, nooit een probleem gehad. Ik zou ook niet weten waarom het niet mag. en waar ligt de grens met "op reis zijn" in het binnenland? zou je dan ook je oma niet mogen bezoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vliegtuig maatschappijen hebben speciale regels voor kinderen onder de 18
Maar treinen is geen probleem idd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar volgens mij kun je met de meeste vliegtuigmaatschappijen ook vliegen onder de 18, alleen reis je dan soms samen met een stewardess ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan idd, meestal moet je weg gebracht en opgehaald worden door een volwassenen.
Langs de nederlandse kust zijn diverse campings die erom berucht zijn dat ze vol staan met 15-16 jarige (zuipende) jongeren, dus dat kan gewoon.

Zolang je in het Schengengebied blijft zijn er eigenlijk geen controles dus als je er niet uitziet of je 10 bent zal niemand je iets vragen in het buitenland

Als je met het vliegtuig reist krijg je in principe begeleiding van de luchtvaartmaatschappij (moet je betalen) maar dat is meer bedoeld voor kleine kinderen. Zie de link, ooit mochten kinderen vanaf 12 jaar vliegen zonder begeleiding, nu schijnt dat 14 jaar te zijn.

Ons "zeilmeisje"is daar ook een voorbeeld van want die was vorig jaar toch naar weetikveel, ver weg in ieder geval, gevlucht, alleen
amigo
13 jaar geleden
Als je je vraag wat kan verduidelijken, kan er concreter antwoord gegeven worden. Zie bijvoorbeeld

http://www.goeievraag.nl/vraag/14-jarige-alleen-reis-egypte.145923#&from=email&source=question_closed

die vraag is pas gesteld. Hoe oud is het kind, met welk vervoersmiddel, en gaat het kind alleen, of in een groep met nog meer kinderen.

Als men wil vliegen moet er tot 12 jaar begeleiding met het kind mee, en dit kost ongeveer 100 euro afhankelijk van de maatschappij, en misschien zelfs wel de bestemming, plus niet elke vliegmaatschappij biedt deze begeleiding aan. Of dit ook geldt voor internationale treinreizen weet ik niet, maar naar mijn idee kan je er geen begeleiding voor aanvragen en moet je dit zelf regelen.