Vakantie regelen is aan de orde. Wie weet er een goed adres/plek in la Palma, heeft ervaringen daar en kan ons iets aanbevelen?

Wij willen graag iets "zien" en beleven maar hebben geen behoefte aan massatoerisme. La Palma 'schijnt' het minst toeristisch te zijn en ook nog bijzonder fraai. Daar willen we meer over weten van mensen met ervaringen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja, geen hotel of resort! Een leuk eenvoudig huisje met alle gemakken (zwembad is leuk maar geen must) dat is wat we graag willen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ik antwoord geef: Er zijn heel veel La Palma's! van Mexico tot Spanje. Bedoel je de Canarische Eilanden?
tonijn
13 jaar geleden
La Gomera en Hierro zijn het minst toeristisch, want ze zijn wat moeilijker te bereiken. Voor wandelaars is La Gomera de beste keus. Hotel Añaterve http://www.anaterve.com/ in Vallehermoso is geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, La Gomera is idd nog rustiger. En ook heel groen trouwens. Maar La Palma is ook heel leuk.En je kunt op beide eilanden heerlijk wandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens hier: www.oceaanzicht.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en je hebt er ook nog heerlijk simpele bungalowtjes! Met of zonder zwembad, meestal een klein zwembad. Je kan trouwens zelf kiezen of je in een groot of klein bungalow parkje wilt zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suussuus; De Canarische Eilanden

Het beste antwoord

Wij hadden (maar wel 10 jaar geleden) een zg casita, dat zijn kleine huisjes met 1-5 appartementen erin, die van ons het zelfs een klein zwembad (wel erg koud in april want natuurlijk niet verwarmd0. Via een aantal reisorganisaties kun je die boeken, meestal gelijk MET auto. Wij zaten aan de westkant bij La Laguna, dat vond ik persoonlijk ook de mooiste kant

Als je niet op de verste punten gaat zitten is vrijwel alles als dagtocht wel te doen als je een auto hebt.
Het was onze eerste ervaringen met de canarische eilanden want wij gruwen van toeristen oorden maar dit was prima te doen, er zijn een paar plaatsen met een aantal van die complexen (let wel, 10 jaar geleden) maar voor de rest is het behoorlijk ongerept

Verder raad ik je aan de gids: La Palma en El Hierro van Sunflower. is een wandelgids (met ook een paar autotochten)waarin HEEL goed staat hoe lang alles is en hoeveel hoogteverschil etc
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het liefst naar Tazacorte. Dit ligt centraal, en aan de west kust. Het is niet toeristisch en gunstig gelegen als uitvalsbasis voor tripjes het eiland rond. Het is ook op loopafstand (trap naar beneden, ong goede 10 minuten) van Puerto de tazacorte. Daar kun je nog lekker 's avonds een terras pakken. (en hoef je niet meer in de auto te stappen om thuis te komen.)
Verder ligt dit vlak bij de stad Los Llanos, en de tunnel die door de berg gaat om aan de andere kant van het eiland te geraken.
Het mooiste huisje dat ik ooit gehuurd heb stond in Las Tricias. Het was daar beeldschoon, we zaten midden in een bloeiende amandelboomgaard en keken over de oceaan. Het was echter wel iedere dag een stuk langer rijden, omdat het wat minder centraal ligt. Maar als je van rust houdt: geweldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja: bij de ANWB hebben ze leuke boekjes voor La Palma. Zowel een met wandelingen als een met een beschrijving van alle bezienswaardigheden/handigheidjes en autotripjes of dagtochten.Echt een aanrader..

Andere antwoorden (2)

La Palma, canarische eilanden.
Ook wel Isla bonita (mooie eiland) genoemd.
Is het meest groene eiland van de canarische eilanden.
Ben er meerdere keren geweest en heb altijd genoten van de natuur, de mensen en het uitgaansleven.
Meer dan genoeg te doen.
Kijk op bijgevoegde link, waar je ook huurhuisjes kunt vinden.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je een zwembad erbij wilt, controleer dan of dit verwarmbaar is want vaak is dat niet zo en is het water te koud.
De westkust is de beste kant i.v.m. het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op www.zoover.nl worden ook huisjes besproken en kan je de ervaringen lezen. Ook over La Palma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, handige site