Heeft Nieuw-Zeeland een vergelijkbaar klimaat als Nederland?

Ik bedoel dan ook over een heel jaar gezien.Ik heb het een beetje vergeleken op Google maar kom er niet precies uit. Toevallig iemand hier die echt in Nieuw-Zeeland is geweest?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik ga namelijk een jaar naar NZ. Blijf eerst vanaf juli 6 maand op het noordereiland en ga daarna 6 maand naar het zuidereiland.

Wat mij dus zo verward is dat als je het klimaat van Nederland googled, het wel grotendeels overeen komt met NZ. Alleen dan denk ik: Wij hebben de laatste paar jaren steeds warmere zomers tot soms wel 30 graden, terwijl op het internet te vinden is dat de gemiddelde dag 19 graden in de zomer is. Hier ben ik het echt niet mee eens! Nederland zit volgens mij in de zomer veel sneller op een gem. van 23 graden. Of zie ik dit nou verkeerd?

Dus daarom vroeg ik mij ook af hoe het was voor iemand die er heeft gewoond, want die weet het natuurlijk het beste ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt inderdaad behoorlijk op het Nederlandse klimaat! Ik kom er net vandaan na 6 weken te hebben rondgereisd! Jij gaat een jaar! Lekker hoor. Ik raad alleen aan net iets meer tijd op het zuidereiland te spenderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er op het zuidereiland leuker dan op het noorder?

Antwoorden (5)

Ja, deels wel. Maar een deel van Nieuw-Zeeland kent ook een subtropisch klimaat, geloof stuk van Noordereiland. Maar hier valt genoeg over op internet te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuw-Zeeland heeft een z.g.n. gematigd klimaat. Niet hele hete zomers en ook geen hele strenge winters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi! ik heb zelf 2,5 jaar in NZ gewoond en kan je mijn ervaringen vertellen. NZ's klimaat is redelijk te vergelijken met nederland maar er zit idd verschil tussen noorder en zuider eiland. Zuider eiland heeft iets strengere winters, het kan er flink sneeuwen op zn tijd maar niet echt weken achter elkaar, dit word dan weer afgewisseld met mooie zonnige zachte winterdagen. De zomers zijn zacht met wat hete uitschieters her en der maar kunnen ook heel
slecht zijn en regenachtig, zoals we hier gewend zijn. Maar over t algemeen wel meer heldere dagen en zonuren dan Nederland. Noordereiland is iets warmer. Vriest er over het algemeen niet (vandaar dat mensen er de 'subtropische associatie mee hebben) en de zomers zijn iets warmer. Maar scheelt nauwelijks v zuidereiland. Verwacht geen australische taferelen qua weer want dat is zeker niet t geval:) Hoop je geholpen te hebben! Gr. Fleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige plaatsen kent geen sneeuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NZ is iets van 1600km lang en heeft daardoor verschillende klimaatzones. Zo verschillend het land is, zo is ook het klimaat; van bergen als in Alpen, fjorden als in Noorwegen, stranden als aan de Middellandse Zee, weilanden als in Ierland en daarbij nog vulkanen, 'oerwoud' en pinguins.

Dat is ook een van de mooie dingen in Nieuw Zeeland! Op sommige plaatsen is het klimaat net als in Nederland, maar 100 km verder kan het weer totaal anders zijn.