Is het makkelijk om goedkoop een camper aan te schaffen in noord-Amerika voor een rondreis of is huren voordeliger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Kopen van een camper is een fluitje van een cent. Hou er wel rekening mee dat je na afloop de camper weer moet verkopen. Is dan natuurlijk maar de vraag, hoe snel u hem weer kwijt kunt.

Verder is het voordeel van huren dat u verzekerd bent van pechhulp en indien nodig van vervangend vervoer. Tevens worden meestal de nieuwere modellen verhuurd.

Huren is waarschijnlijk niet voordeliger, maar u heeft dan ook niet de sores van zelf iets moeten kopen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Het is niet moeilijk een camper te kopen in N. Amerika, maar of het echt voordeligere is?
Stel je gaat 6 weken door Amerika crossen dan ben je minimaal 6x1500=$ 9000 kwijt. Je kunt waarschijnlijk wel voor een lagere prijs een camper vinden.

Maar nu komt het.
Als je huurt heb je de bijbehorende service als je problemen krijgt, in het ergste geval krijg je een nieuwe camper.

Als je een koopt voor een relatief lage prijs weet je niet wat je koopt en wat er onderweg met de camper gebeurt. Je draait voor alle kosten op. Daarnaast moet de de camper verzekeren en dat moet je er even bij tellen.
Op het eind van je reis zit je met die camper en moet je hem proberen te verkopen. Lukt je dit niet, dan wordt het stallen geblazen. Allemaal zaken waarmee je rekening mee dient te houden.
Je kunt ook geluk hebben en een mechanisch goede camper krijgen. Die kun je later weer verhuren aan vriend.

In ieder geval succes en prettige vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzekering kan aardig oplopen als je er een koopt, ivm nederlands rijbewijs. Als je hem uberhaupt kan verzekeren.