Hoe komt het dat er zoveel Belgen in zo weinig Nederlanders er in Tunesie zitten?

In Tunesie zitten momenteel zo een 230 Nederlanders en zo een 1400 Belgen. Hoe kan dit verschil zo groot zijn?
Is reizen via Belgie goedkoper? Waar ligt dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Dit komt waarschijnlijk onder andere door de taal die in Tunesië gesproken wordt. De officiële taal is Arabisch, maar men spreekt ook Frans in Tunesië, al wordt het aantal mensen dat Frans spreekt wel steeds minder.

In België krijgt iedereen, zoals we weten, Frans op school onderwezen. Lekker makkelijk dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tunesië was ooit Frans protectoraat. Dat is waarom er veel Frans wordt gesproken en dat is een taal die de Belgen over het algemeen wel beheersen