Waarom verblijven gasten in een hotel, als ze daar behandeld worden als gevangenen?

Naar aanleiding van deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/gevangenen-behandeld-gasten-hotel.121141

Mijn ervaring met hotels is dat je er zit in goed verzorgde, ruime ruimtes, met de vrijheden om te doen en laten wat je wilt zolang het binnen de - vaak geheel redelijke - huisregels valt. Maar schijnbaar zijn er ook mensen die wel eens verblijven in hotels met minimale service, en zonder de vrijheid om de omgeving te verkennen, vrijelijk te alle tijden met andere gasten te communiceren, en andere gemakken.

Hoe kan het dat zo'n hotel nog klanten krijgt? Zou zo'n locatie niet alleen maar slechte recensies krijgen? Of zelfs van hun licenties ontheven worden wegens zaken als onrechtmatige vrijheidsberoving?

Zouden die toeristen dan niet liever in een ander hotel gaan zitten?

Toegevoegd na 49 seconden:
(Ik zie dat die vraag inmiddels verwijderd is; het betrof de vraag "Waarom worden mensen in de gevangenis behandeld als gasten in een hotel?")

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL!
Rieneke1
13 jaar geleden
plus! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welcome to the Hotel California: you can check out any time you like, but you can never leave!

Het beste antwoord

Heel simpel, je merkt het pas als je er bent!!!

Sommige mensen krijgen gelijk iets anders geregeld, anderen "zitten hun tijd uit" en zeggen natuurlijk: nooit weer hier!!!

Echter de volgende lading toeristen die niet alle klaagzangen van hun voorgangers hebben bestudeerd merken het ook pas weer bij aankomst etc etc.

Zo kan e.e.a. best lang doorgaan tot een hotel echt in de ban wordt gedaan door de touroperators
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal omdat ze in dat soort 'hotels' onvrijwillig een periode moeten verblijven. En wel met alle ONgemakken van dien......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat schijnt slechts te gebeuren als je bij één bepaald reisbureau boekt! Dat bureau heeft in Nederland en in het buitenland vele vestigingen het heet: De Rechtbank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn dat soort all-inclusive hotels.
Je betaalt een vast bedrag en je kunt eteen en drinken wat je wilt. Dit soort hotels staat vaak zover van de bewoonde wereld af , dat je niet anders kunt dan in het hotel blijven, omdat er geen goed vervoer is. (lijkt mij trouwens veel winstgevender voor het hotel om te zorgen dat de klanten wel ergens anders hun biertje gaan drinken. Wel betalen, niet consumeren. maar ik zal wel iets over het hoofd zien