Kan ik met mijn auto in London rijden?

Welke regels gelden er voor het autorijden in London?

Ik herinner me dat er een regel was dat je alleen met een speciale toestemming in London mag rijden, maar hoe luidt die regel precies? Kan ik als Nederlander een permit kopen?

Indien dit niet mogelijk is: hoe dicht kan ik, zonder zo'n permit, met de auto bij Abbey Road komen?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
New Beatle?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He Papa, als je het over het autootje hebt, dan heb je een tik/spel-fout gemaakt. http://www.volkswagen.nl/home/modellen/new_beetle/0,18014,New%2BBeetle_D0Lnl,00.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee meissie,papa maakte een associatie met Abbey Road! Was ver voor jouw tijd naruurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)

Het beste antwoord

Abbey Road ligt buiten de congestion charge zone, als je uit het noorden komt heb je nergens last van.

Als je wel het centrum in wilt, dan is er al een goed antwoord gegeven (ondertussen 10 pond, maar dat is een detail)

Op onderstaande site van het TFL (Transport for London) kan je alles vinden wat je wilt weten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ze rijden er links in plaats van rechts, maar dat wist je vast wel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het centrum van Londen moet je op werkdagen tussen 07h00 and 18h30 uur een z.g. congestion charge betalen. Die kost 8 pond per dag. Je kunt er eentje kopen bij newsagents en winkels die een witte C in een rode cirkel op hun raam hebben. Of via tel.nr. 0845-900-1234 of door een SMS, maar dan moet je je eerst geregistreerd hebben op dat nummer.
escape
13 jaar geleden
Weet zo ie zo dat je je lampen officieel anders moet stellen, en dat je voor het centrum van Londen een speciale pas nodig hebt maar die kan je ook ter plekke via de telefoon betalen!

Hoe dit werkt kan je vast op een site vinden! Hoe het niet werkt in een aflevering van Top Gear!

Succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lampen hoef je alleen maar anders te stellen of half af te plakken als het donker is en je je lampen nodig hebt.
Als ik in London ben met de auto, is het gewoon als altijd muv de congestion charge. Naar mijn weten is een permit niet nodig, althans zelf nog nooit gebruikt en nog nooit op aangesproken.