Welk land is goedkoper als vakantieland, Italië of Frankrijk?

of maakt dat niet zo'n verschil?

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor jullie antwoorden! allemaal een plusje erbij van mij;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K

Het beste antwoord

Het maakt niet zo'n verschil.

Het ligt er helemaal aan wat je gaat doen.
In beide landen is een biertje twee keer zo duur in een toeristengebied dan in een dorpje.
In beide landen zijn grote supermarkten waar je redelijk goedkoop je boodschappen kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Qua wintersport hoor ik de laatste tijd een boel positieve verhalen over Italie, vaste prijs voor een espresso 80 cent (wettelijk vastgelegd) in het wintersportgebied en ook met eten schijn je minder opgelicht te worden! Dit dan vooral op en rond de piste's...

In de zomer weet ik het niet precies maar kan me zelf herrinneren dat vooral de toeristische plekken in Italie schandalig duur waren en me dat in Frankrijk nooit echt op viel!
Ook denk ik dat Frankrijk zich beter leent voor een lowbudget vakantie maar dat is wederom op eigen ervaring en niet op officiele cijfers!

Succes en plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vakantie kun je zo duur maken als je wilt, maar voor Frankrijk zie ik wintersportaanbiedingen voor 169 in een appartement inclusief skipas! Voor dat soort bedragen kom je in Italie niet terecht en kost alleen een skipas al meer.

Bovendien liggen de Franse wintersportgebieden iets dichterbij en ben je dus iets minder aan benzine kwijt. Ook dat scheelt.

Maar de verschillen in het land zelf zijn ook enorm. Een biertje in Parijs kost het dubbele dan in een willekeurig andere plaats (Cote d'Azur uitgezonderd). En een bakkie leut op het San Marcoplein kost ook de hoofdprijs.
paulus811
13 jaar geleden
Maakt niet veel verschil. Beide landen hebben een gemiddeld prijspeil. Je zou naar leuke aanbiedingen kunnen gaan zoeken voor beide landen. Het voordeligste en aantrekkelijkste aanbod kan dan de doorslag geven bij je keuze. Het boeken van hotel en vervoer is immers de grootste kostenpost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet zoveel uit, maar je zou kunnen kijken naar de reiskosten (als je met eigen vervoer gaat). Voor de meeste Franse snelwegen betaal je tol. Voor Italie vaak ook, maar als je naar Noord-Italie gaat, valt dit nog wel mee. Naar Italie reis je vaak via Zwitserland, en daarvoor moet je weer in het bezit zijn van een vignet (soort van tol). Dus qua reis is dit een klein verschil, en afhankelijk van de route.
Mijn ervaring zegt dat qua horeca en verblijf weinig verschil is tussen Italie of Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor sommige producten is Frankrijk iets duurder dan Italië. Denk hierbij aan benzine, verse levensmiddelen, lunch, drankjes op terras. Dat is als ik toeristische gebieden in Frankrijk (Cote D'Azur) met toeristisch Italië (Gardameer) vergelijk. Heb het idee dat we voor uit eten, en dan met name de lunch, in Italië ook wat goedkoper uit zijn.