Wat is een plek in Afrika waar je overzicht hebt op verschillende groepen dieren?

Ik wil naar Afrika om een uitzicht te hebben vanaf een berg op groepen dieren. Ik zou zoiets willen meemaken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Als je zo'n scene als vanuit de Lion King bedoelt waarin Mustafa op de rots over zijn koninkrijk uitkijkt, dan moet ik je teleurstellen, zulke locaties bestaan niet.

Je kunt in Kenia op een bepaalde plek mooi uitkijken over de Rift Valley, maar dan heb je toch minimaal een hele goede verrekijker nodig om een dier te kunnen zien.

Ik vrees dat je romantische berg-idee dus niet gaat uitkomen.

Tip: Boek gewoon een safari, dan rijd je in open trucks door de wildparken heen en vanaf daar heb je prima uitzichten op verschillende (groepen) dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Etosha in Namibië heb je drie plekken met een waterplek waar de dieren komen drinken. Daar is zelfs een heuvel met een soort tribune waar je de dieren kunt zien. 's Avonds en 's nachts komen de dieren dan drinken. Er staat zelfs een lamp zodat je alles kan zien. Alleen komen de dieren niet allemaal tegelijk (want dan ontstaat er ruzie). Eerst om 1730u komen de vogels en dan de olifanten en neushoorns etc.
Al die olifanten bij dat water (zo'n 30 stuks) lijkt wel een café. Dan wil er één weg, maar de andere willen niet en dan keert de weggaander op zijn schreden terug. Er is een nadeel aan. Als je er zelf eenmaal zit, wil je niet meer weg, maar je moet 's ochtends weer op pad om andere wilde dieren te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ben ik in Zuid Afrika geweest. Het Krugerpark is het grootste natuurgebied en schitterend. Je kan daar met een auto zelf doorheen rijden en op aangegeven plaatsen uitstappen. Je rijd echt temidden van allerlei groepen dieren.
Volgend jaar ga ik terug. Huur een auto in Johannesburg en ga lekker 2 weken in Krugerpark genieten.
Je kan in Krugerpark geweldig en veilig overnachten in diverse parkjes.
Zie de link voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Etosha Namibie. Geen berg maar wel bergen dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Ngorongoro-krater in Tanzania is een prachtige plek om veel verschillende dieren te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Ngorongorokrater in Tanzania is inderdaad een prachtige lokatie. Er leven daar relatief veel dieren op een 'kleine' oppervlakte. Ik ga er in september naartoe en verwacht er veel van.