Heb je een paspoort nodig als je naar Kroatïe gaat of voldoet een ander bewijs ook?

Toegevoegd na 23 seconden:
Kroatïe is namelijk niet lid van de EU.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Je mag met alleen een ID kaart ook naar Kroatie reizen.

Kroatië

De regering van Kroatië heeft besloten dat Nederlanders zowel met een geldig paspoort als met een geldige Nederlandse Identiteitskaart (NIK) naar Kroatië kunnen reizen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de Kroatische ambassade te Den Haag.

Overigens wordt er nadrukkelijk op gewezen dat de oostelijke buurlanden van Kroatië de NIK niet erkennen. Het is dus niet mogelijk om met uitsluitend een identiteitskaart over land naar bijvoorbeeld Turkije te reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je hebt een paspoort nodig, een Nederlandse identiteitskaart geldt niet in Kroatië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, oke... weer wat geleerd. +