wie kan mij iets vertellen over het dorp dalfsen?

In de breedste zin van het woord. Algemene info, ervaringen van vakantiegangers, bewoners. Positief en negatief. Feiten, bezienswaardigheden, wat is er te beleven voor jong en oud etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
9.4K
itsme
13 jaar geleden
Vraag het aan Erben Wennemars. Die komt daar vandaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twente..mooiste provincie van NL als je het mij vraagt, nu hopen dat ze dat zelf ook vinden zodat ik er lekker kan settelen als ik met pensioen ga:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer is twente een provincie ;)

Het beste antwoord

Mijn grootouders hebben er jaren gewoond en mijn moeders kant van de familie komt er vandaan, zo doende ben ik er heel vaak geweest van jongs af aan.

Dalfsen is een leuk klein dorp met een leuk centrum met verschillende mooie en luxe winkels, dit is op zich verrassend aan gezien in verglijking met andere dorpjes, maar dalsen wordt wel eens het gooi van overijsel/ 't noorden genoemd! Een aantal bekende nederlanders hebben in de omgeving een (tweede) huis, vanwegede natuur rust en bereiknaarheid of omdat ze simpelweg geboren en getogen zijn in de buurt, Erben Wennemars komt er vandaan en schaatst nog graag een rondje op de plaatselijke schaatsbaan!

Dalfsen heeft dan ook veel te bieden voor toeristen die er zomers dan ook genoeg zijn gunstige ligging en genoeg te doen plus fantastische natuur! Dalfsen heeft een treinstation met een directe verbinding met Zwolle (wat ook per auto goed te doen is)

Kortom een leuk dorpje zou er zelf niet snel gaan wonen aangezien ik meer een stadsmens ben, maar lijkt me anders een ideaal dorp!

-goed openbaar vervoer
-nabij grote stad
-leuke winkels
-mooie natuur
-riviertje
-toeristisch
-kleine gemeenschap
-leeft (genoeg "dooie" dorpen zonder middenstand)

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ze hebben een eigen website daar kun je allerlei vinden.
Ik ben er eenmaal geweest. Leek me een rustig, groen dorp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was mijn indruk ook. Alleen vond t nog behoorlijk groot, maar dat zal aan m'n eigen woonplaats liggen ;)
De huidige gemeente Dalfsen is op 1 januari 2001 ontstaan uit de samenvoeging van de gemeenten Nieuwleusen en Dalfsen.

Dalfsen ligt in het toeristisch en recreatief aantrekkelijke Vechtdal Overijssel. In het Vechtdal kunnen fietsers sinds 2008 gebruik maken van het fietsknooppuntensysteem. Heerlijk fietsen door de bossen en heidevelden en langs oude Vechtarmen.

Dalfsen telt diverse recreatieparken, campings, minicampings bij boerenbedrijven en hotels.
Voor informatie over de diverse recreatie- en overnachtingsmogelijkheden kunt u terecht bij VVV Dalfsen (gevestigd bij Globe). VVV Dalfsen is gevestigd aan de Prinsenstraat 5, openingstijden: maandag t/m donderdag 09.30 - 18.00 uur, vrijdag 09.30 - 21.00 uur en zaterdag 10.00 - 16.00 uur. Of via de website: www.vechtdalvvv.nl of telefonisch (0529) 45 16 38
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dalfsen ligt in de Nederlandse Biblebelt, en dat geeft redelijk aan wat je van het toerisme moet verwachten. Prima voor rustzoekers, niets voor feestbeesten. Het is een rustig, streng gereformeerd dorp.
In de omgeving kun je voornamelijk uitstekend wandelen en vissen, en er is een christelijke camping in de buurt waar elke dag samenkomsten worden gehouden.
Je moet er van houden ; ik vond het als kind vreselijk en zal me er nu best vermaken, zolang je niet te veel eisen stelt aan het dorp en de bereikbaarheid van de horeca op met name zondag. (Hoewel ik nu wel een andere camping zou zoeken -) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel vrienden in Dalfsen wonen. Echt een leuk dorp. Of eigenlijk zou ik 'stad' moeten zeggen, want dat is zoals de Dalfsenaren hun dorp zien; ze hebben dan wel geen stadsrechten verworven, maar toch zijn ze het grootste dorp (inclusief alle gemeentes die bij Dalfsen horen) van Nederland. Dit zou je trouwens even moeten nazoeken, ik weet niet of het waar is.

- Beroemd is natuurlijk de brug naar Dalfsen, de brug met de Blauwe Bogen.
- Bij het station van Dalfsen zit een klein restaurantje. Vroeger erg gezellig, maar sinds het een nieuwe eigenaar heeft, is de sfeer verloren gegaan en zit de frietlucht zo'n beetje in het behang.
- Zoals al gezegd, Dalfsen ligt op de Bible Belt, veel vrijgemaakten wonen daar. Bijzonder is dan, dat gemeente Dalfsen regelmatig in het nieuws komt wegens buitensporig alcoholgebruik bij jongeren in keten.
- Sallands Bakfeest. Geniaal boeren feest in november waar mensen uit wijde omstreken vandaan komen.

Voor hun VVV website, zie bronnen.

Ik weet niet waarvoor je de informatie nodig hebt, maar het is zeker een plaats die de moeite waard is om te bezoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn prima lunchrooms en wat ook erg positief is, dat je er altijd achter het gemeentehuis je behoefte kunt doen in een openbaar toilet.
Dat laatste is vooral voor de doorgaande fietser erg belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op:
http://www.askalo.nl/