Mag je aanstekers meenemen in het bagage (niet handbage maar in de koffer) als je op vakantie gaat met het vliegtuig?

alvast bedank,,.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
43.4K

Het beste antwoord

IDD het is geen probleem om aanstekers mee te nemen in je babagage. ik had er zelf 4 gekocht en in mijn begage gedaan dus mag wel hoor@
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, dat is geen probleem.
zowel in je koffer als in je handbagage mag je aanstekers meenemen.
althans, ik heb er afgelopen zomer geen problemen mee gehad toen ik naar griekenland vloog, en ze controleren best secuur.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
okee, bedankt voor de aanvulling escape!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor alle zekerheid maar wegwerpaanstekers meenemen dus, en geen dure gegraveerde zippo's.
Nee dat man niet maar je mag wel een doosje lucifers of een aansteker bij je dragen.
Velen zullen zeggen ja maar laatst had ik er drie in de koffer of handbagage en dat was geen probleem.

Maar dat wil niet zeggen dat het mag,als je het toch doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op internet surft krijg je verschillende antwoorden. Het is dus niet duidelijk of het officieel wel/niet mag.
Eigen ervaring.
We komen net terug uit Hawaii en zijn 6 keer opgestegen en dus gecontroleerd (ook geland gelukkig). Mijn vrouw rookt en heeft iedere keer een pakje sigaretten en een aansteker in haar handbagage bij haar gedragen.
Zelfs heeft ze de aansteker wel eens in een plastigzakje tijdens de persoonlijke controle op de band gelegd.
Ze heeft al die keren geen probleem ontmoet. Wel deden ze moeilijk met een tube tandpasta.
Of het mag of niet; je kunt gerust een aansteker in je handbagage hebben. En in je koffer kraait er helemaal geen haan naar.
Detail: een keer zat er een dame in het vliegtuig te breien. Misschien was het therapie, maar toch vreemd, omdat ze een nagelvijltje wel als een wapen zien.