Heeft de Eiffeltoren bliksemafleiders?

Of is hij er zelf al één?

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Het beste antwoord

Hij is zelf een uitstekende bliksemgeleider. Maar er is een mastje op gezet met allerlei zendantennes. En die moeten heel blijven en de zenders ook. Dus staan er allemaal sprietjes voor bliksemafleiding bovenaan het mastje. Kijk maar:

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je goed kijkt zie je ook sprieten voor dit doel op de koepel onder de mast. Want ook daar zit het vol met antennes.

Toegevoegd na 9 minuten:
Naar aanleiding van je vraag in je reactie: Ik vermoed dat er aparte kabels naar beneden lopen. Nu wel. Want:
" In 1902, there was a lightning strike, which caused enough damage to force the builders to reconstruct 300 feet of the upper section."
escape