Spoedaanvraag geldig reisdocument Identiteitskaart minderjarige

Mijn dochter mag morgenavond onverwacht mee naar Eurodisney maar heeft nog geen eigen identiteitskaart. Kan dit in een dag geregeld worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Morgenochtend als de sodemieter naar burgerzaken van je gemeente. Of je dan op tijd bent, weet ik niet, houd wel rekening met extra kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van wel, maar verwacht ook dat het extra kosten met zich mee zal brengen. Kijk anders even op de website van de gemeente onder burgerzaken. Misschien wordt je daar al wat wijzer. Verder zou ik morgenvroeg direct om 9 uur aan de telefoon hangen om geen tjid te verliezen. Let wel: ik verwacht dat je dochter ook mee moet naar het gemeentehuis...

Toegevoegd na 43 seconden:
tijd
13 jaar geleden
Bij mijn gemeente is een spoedaanvraag: voor 13.30 op het gemeentehuis aanvragen, dan kun je het de volgende WERKdag (tegen extra kosten ophalen. Dat zal je dus niet helpen, want dat is maandag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan waarschijnlijk niet. spoedaanvraag is 1 dag (dus 1 nacht) omdat ze het ergens naartoe moeten opsturen en de volgende dag wordt het weer met de post naar het gemeentehuis gestuurd. Dit was ook zo met mijn rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het bij de marechaussee op vliegveld Eindhoven of Schiphol. Daar kun je erop wachten. Ik denk wel dat je dochter inderdaad zelf mee moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan ben je al te laat voor een spoedaanvraag op het gemeentehuis. daar is de tijd te kort voor
je kunt alleen bij de marechaussee nog terecht. bij rotterdam kun je het proberen. je moet wel op extra kosten rekenen en volgens mij kun je dan allleeen een paspoort krijgen en geen
i-d kaart. succes en hopen dat het lukt.