Weet iemand wat de reden is dat ik nog niet kan boeken?

We gaan in april naar Italie met Ryanair. vlucht van Weeze naar Ancona. Normaal had je allang kunnen boeken, maar tot op heden gaat dat nog niet. Ik hoorde dat het waarschijnlijk lag aan de vliegtax die Duitsland wil vragen aan oa Ryanair? Weet iemand hier iets meer over??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alvast veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje!!

Het beste antwoord

Zoals je zelf ongetwijfeld al wel gezien hebt, is de officiele lezing:
Dit kan zijn omdat:
- De vlucht die u gekozen hebt is volgeboekt
- De geselecteerde route is nog niet beschikbaar
- De gevraagde reis datums zijn voor onze volgende periode en de tarieven/stoelen zijn nog niet in het systeem opgeladen voor deze datums
- Er zal misschiengeen vlucht voor deze dag van de week gepland zijn

Maar het ziet er wel naar uit dat het alles te maken heeft met de vliegtax die Duitsland er vanaf 1 januari op zet.

"'Ryanair schrapt vluchten vanaf Weeze en Bremen'
Een reductie van het aantal Ryanair-vluchten vanaf Duitse luchthavens lijkt aanstaande. Vanwege de invoering van de vliegbelasting per 1 januari door de Duitse regering zou de Ierse maatschappij 'substantiële bezuinigingen' willen doorvoeren, meldde Bild afgelopen weekend. "

http://lccnieuws.blogspot.com/2010/10/ryanair-schrapt-vluchten-vanaf-weeze-en.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!!

Andere antwoorden (2)

Ik heb vorig jaar gemerkt dat in april en in oktober de vliegtijden voor sommige vluchten worden aangepast. Dus waarschijnlijk is het vliegschema nog niet rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat de vluchten na 25 maart nog niet geladen zijn in het systeem. Ryanair geeft het een beetje raar aan, door aan te geven dat er geen beschikbare vluchten kunnen worden gevonden.

Je kunt nu wel al boeken met Lufthansa of Alitalia. Je betaalt dan vanaf €175,- pp met vertrek vanaf Schiphol of Brussel.

Mijn advies....het is voor april. Als je eind december, begin januari boekt is nog vroeg zat voor deze bestemming. Je vind dan nog de leuke aanbiedingen. Als je niet flexibel bent met je data, dan adviseer ik je nu te boeken.

Hou de site van Ryanair in de gaten!