Waarom gaan de meeste mensen altijd naar vast plaatsen op vakantie?

Waarom gaan mensen bijvoorbeeld allemaal naar dezelfde plekken? Er zijn zat landen die prachtig zijn, maar waar weinig mensen naar toe op vakantie gaan. Want half Nederland gaat op vakantie waar andere Nederlanders zijn. Spanje en Frankrijk hebben gewoon campings waar Nederlands de voertaal is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Antwoorden (9)

Ja, ik zou ook heel graag op vakantie gaan naar Antarctica waar ik amper Nederlanders tegen kom, maar helaas redden mijn financieen dat niet.

Financiele redenen:
Frankrijk/Spanje is gewoon goed en makkelijk te doen met een auto, hoeft de mensen niet veel te kosten.
Oke, enig nadeel is dat je half Nederland er tegenkomt.

Kuddedier redenen:
Sommige mensen willen gewoon graag Nederlanders om zich heen, om zich een beetje thuis te voelen of om tenminste met iemand te kunnen praten die dezelfde taal deelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze weten hoe het daar is
ze zijn bekend met de omgeving en de camping.
met allemaal nederlanders om je heen hoef je je niet aan te passen

Toegevoegd na 1 minuut:
ook neemt men de halve supermarkt mee uit nederland omdat men geen buitenlands voedsel gewend is of wil eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij gingen vroeger elk jaar naar dezelfde plek in frankrijk.
en het was elk jaar weer een feest, het werd een beetje ons 2e huis. allemaal vertrouwde plekjes waar je zo van houdt.
als kind kende ik alle mensen uit het dorpje, en elk jaar werden we weer vriendelijk begroet als ze ons weer aan zagen komen.

ik ben er nu al 15 jaar niet geweest, maar soms heb ik wel eens heimwee naar dat plekje,
tis gewoon een gevoel voor mij.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook ja ! +!
veelal door het vertrouwde... mensen kennen de omgeving,,
weten waar ze hun spullen kunnen halen...
en de kennissen die ze er hebben opgedaan, die er dan ook weer zijn..
en het budget wat mensen te besteden hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen gaan nou eenmaal niet op vakantie om de wereld te ontdekken, maar gewoon om uit te rusten of voor de gezelligheid. In dat geval is het dus best prettig om ergens heen te gaan waarvan je weet dat het heeft wat je zoekt.
bamibal
13 jaar geleden
Omdat Nederlanders kuddedieren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is wel makelijk want dan hoef je niet elkekeer geld te betalen in een hotel of om met het vliegtuig te gegaan en dan is het dus ook een stuk goedkoper en je hoeft ook niet door de hele wereld over te rijden of vliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ons is Marmaris in Turkije zo ongeveer een vaste stek geworden, met steeds hetzelfde hotel daar. Waarom? Omdat ik niets zelf meer hoef te regelen. Ik koop een pakketreis en beland zonder problemen in mijn hotel.
Ik persoonlijk zou het wel wat avontuurlijker willen maar dat red ik niet met een zieke man die in paniek raakt als hij niet van te voren weet wat hem te wachten staat. Wij gaan ook naar voor ons nog onbekende oorden met vakantie. Dat vindt hij wel een beetje eng maar omdat ook die vakanties pakketreizen zijn kan hij het aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
wat is dan een pakketreis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pakketreis is door een reisorganisatie georganiseerde reis. Je zoekt, land, hotel, periode en gewenste accomodatie uit. Je betaalt de hele handel en begeeft je op de bestelde datum naar het vkiegveld. De rest gaat dus vanzelf: een hostess wacht je op op het vliegveld, stopt je in een bus en levert je af bij je hotel. Kind kan de was doen.
Steenuiltje
13 jaar geleden
okidoki! Ben meer van de rugzakken en tenten, verklaard een hoop! :)
Je hebt verschillende soorten vakanties.

Als je lekker wilt uitrusten van een periode hard werken, dan is een vertrouwde plek prima om meerdere malen naar toe te gaan. Je bent ook geen tijd kwijt aan het uitzoeken van een vakantieplaats! Sommige mensen kopen zelfs een vakantiehuisje.

Dat wil niet zeggen dat deze mensen niet avontuurlijk zijn, want het kan best zijn dat ze een andere vakantie heel anders inrichten. Ze trekken dan met de rugzak door de Indonesië en willen zoveel mogelijk cultuur opsnuiven als ze kunnen en lekker vakantievoorpret bij het uitzoeken van een bestemming.

Mensen gaan dus voornamelijk naar vaste plaatsen op vakantie als ze gewoon lekker heerlijk willen uitrusten.

En Nederlanders tegenkomen....ach die kom je overal tegen. Zelf woon ik in Kaapstad en daar struikel je ook over de Nederlandse allochtonen. En dan bedoel ik niet de Nederlanders die tussen 1652 en 1900 hier zijn gaan wonen :)