Boven meerdere tolpoortjes bij het begin van de Peage in Frankrijk hangen bordjes met CB. Staat CB voor "Carte Bleue" of "Carte Bancaire"?

Wat houdt die "Carte Bleue" precies in? "Carte Bancaire" zal creditcard zijn, ik heb daar al meerdere keren bij een tolpoort mee betaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (3)

Bij deze poortjes kun je met je bankpas betalen.
Tegenwoordig zie je ook vaak blauwe t's daar kun je ook doorheen als je met een losse personenauto rijdt en met je bankpas of creditcard betaald.

Toegevoegd na 45 seconden:
Carte Bancaire dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoon een naam voor een betaal kaart

Toegevoegd na 4 minuten:
met deze betaalkaart kan alleen in frankrijk betaald worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekent inderdaad Carte Bancaire en je kunt er met je visa card betalen. Het doorlaten gaat op deze manier veel sneller dan met los geld

Toegevoegd na 5 minuten:
de blauwe "T" is voor alleen voor abonnementhouders, de zgn. T-tag - (zoals ook bij de Westerschelde tunnel in Zeeland)

Toegevoegd na 27 minuten:
sorry, de oranje "T"poortjes zijn voor de abonnementshouders en dus niet de blauwe (die wel geschikt zijn voor de CB)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn de oranje T's de blauwe kun je gewoon met je bankpas/creditcard betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, ik was mis, je hebt gelijk, ze zijn oranje