Wat zijn de top-10 activiteiten in marrakech?

Welke dingen worden het meest gedaan/bezocht in Marrakech? Oftewel: wat moet je zeker doen in Marrakech om echt de cultuur mee te maken?

1.5K
Amadea
een jaar geleden
Wat mij het meest bijstaat is het bezoek aan de centrale souk en de botanische tuin Jardins Majorelle.

Antwoorden (2)

Dit zijn volgens mij de mooiste bezienswaardigheden voor je bezoek. Met de leukste excursies. En tips over accommodaties om in de stad te verblijven.:
Het centrale plein Djemaa el Fna:Djemaa el Fna is al decennialang dé trekpleister van Marrakech. Het centrale plein is de levensader van de stad, waar altijd wat gebeurt. Wie hier rond loopt kijkt zijn ogen uit. De beste tijd om te gaan is rond het einde van de middag, al is de avond ook zeer levendig.
Ga eten op het plein:
Op het Djemaa el Fna plein zie je in de avond talloze eettentjes met barbecues waarop vlees wordt geroosterd. Je wordt als je langs loopt aangesproken door mannen die hun eettentje aanprijzen. Hou er rekening mee dat het eten speciaal voor toeristen is. Waardoor de smaak niet al te bijzonder is. Het is wel vers en levert zelden maagproblemen op. De sfeer is goed en het is een belevenis.
Zie de zonsondergang vanaf een balkonterras.
De tandentrekkers op het plein:Het is een fenomeen in Marrakech en andere delen van Marokko. De tandentrekkers lopen over het centrale plein met diverse tangen op zoek naar mensen met kiespijn. Ter plekke wordt de tand getrokken, meestal met veel rumoer. Want dit spektakel trekt altijd veel bekijks.
Denk aan een fikse scrub- en wasbeurt, een koudwaterbad en dan een massage. Waarna je huid aanvoelt als die van een baby. Een bezoek aan een Marokkaans badhuis is populair bij toeristen.
Overnachten in een riad:Een riad is een traditioneel Marokkaans huis of paleis met een atrium of binnentuin. Veel van die historische riads zin omgebouwd tot hotels. Het is een goede tip: Verspil je geld niet aan grote hotels, maar zoek een riad. Een riad is een oud huis van welgestelde Marokkanen met een ruime binnenplaats en meestal ook een vijver.
De souks van Marrakech:Marrakech telt diverse souks (of bazaars). De bekendste (en grootste) is die in de Medina, waar een netwerk van kleine straatjes je laat kennis maken met honderden geuren, kleuren, bekende en totaal onbekende artikelen.
Marrakech is al jaren hot vanwege zijn uitgaansleven. Er zijn talloze bars, maar ook nachtclubs. Waaronder Pacha, naar eigen zeggen de grootste nachtclub van heel Afrika. En het populaire So, dat onderdeel is van het Sofitel Hotel. Goedkoop is het niet, bijzonder wel.
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@lieveheersbeestjeee, dit antwoord is dus de mening van reisjournalist Corno van den Berg van de website van de bron, niet (per se) die van antwoordgever @fremar. Hij heeft alleen maar de tekst van de website overgenomen, inclusief een tekst als 'volgens mij', wat misverstanden kan opleveren.
Wat je zeker moet doen in Marrakech is een wandeling door de Medina maken, ook wel de oude en ommuurde binnenstad. Hier leer je het pure en authentieke leven van Marokko kennen. Struin door de smalle steegjes en snuffel rond in de traditionele souks. En, wie weet scoor je een mooi souvenir voor thuis! Ook bezoekjes aan Jardin Majorelle en Palais Bahia kunnen niet ontbreken tijdens je stedentrip in Marrakech.