Mag je als 16 jarige naar Canada gaan?

Mag je als 16 jarige ALLEEN naar Canada gaan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
15K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik weet niet of het mogelijk is als 16-jarige alleen naar Canada te reizen maar met bij de vliegmaatschappij ingehuurde begeleiding was het in elk geval een aantal jaar geleden wel mogelijk om al 16-jarige zonder ouders naar Canada te vliegen. Ik las dit op internet maar ik krijg de link niet doorgestuurd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het ligt er aan wat je daar gaat doen.
Stel dat je stage gaat lopen in Canada (mijn dochter is bijvoorbeeld als 16 jarige alleen naar India gegaan), dan zul je sowieso alles goed moeten regelen net als een volwassene. Het enige verschil is dat jij ook schriftelijke toestemming moet hebben van beide ouders en/of verzorgers. En sommige luchtvaartmaatschappijen geven je een verplichte VIP behandeling.
tinus1969
4 jaar geleden
Als 26 jarige mag je onbegeleid vliegen. Het probleem is toegelaten worden tot Canada.

Antwoorden (1)

Hoi Javier,

Ja, dat mag, maar dan heb je wel wat extra documenten nodig:
* een kopie van je geboorteakte
* een brief ondertekend door je (beide) ouders/voogd met adres en telefoonnummer en de contactgegevens van degene bij wie je verblijft in Canada.