Kan ik als ik in Australie ben ook een geel boekje krijgen?

Ik ga voor het eerst op reis voor langere tijd eerst naar Australie. We weten nog niet wat de planning is. Misschien willen we doorreizen naar azie en hebben we vaccinaties nodig. Ik heb geen geel boekje want heb dat nooit eerder nodig gehad.
Mocht het zo zijn dat ik inentingen nodig ga hebben kan ik dan ook aan een geel boekje komen als ik in australie ben?

6 maanden geleden
1K
ronron1212
6 maanden geleden
het gele boekje is een registratie in nederland
Utrecht
6 maanden geleden
Het gele boekje is een exclusief Nederlands iets. Bedenk ook dat sommige vaccinaties een aantal weken van tevoren gegeven moeten worden, en/of een herhaling nodig hebben. Bijv. voor Hepatitis A&B heb je 3 prikken nodig (binnen 6 maanden). Dus beter is het om het thuis te regelen.
tinus1969
6 maanden geleden
Gele boekje is niet Nederlands, maar gebaseerd op een WHO model. Je ziu dit ook in Australië moeten kunnen krijgen.
tinus1969
6 maanden geleden
Zie bv https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Internationaal_Bewijs_van_Inenting_of_Profylaxe

Geef als eerste antwoord