Ja, je hebt een visum voor het Turkse deel nodig, maar dit wordt gratis bij aankomst verstrekt.

Verslag van reiziger:
"Het oversteken van de grens met Turks-Cyprus gaat verbazingwekkend gemakkelijk, al kan het natuurlijk moeilijker gaan in tijden van grote politieke spanning. Je vult een visumformulier in en je kunt doorlopen. Er zijn niet veel strenge en bewapende grensbewakers, maar wel veel camera’s die alles registeren."