Mag ik de geboekte ruimbagage onderling verdelen bij Transavia?

Ik wil samen met een vriendin een vlucht boeken. Als zij minder gewicht heeft dan toegestaan en ik meer, wordt het dan verrekend?

een jaar geleden
in: Onderweg
2.7K
Thecis
een jaar geleden
Voor zover ik weet is het een maximum per persoon. Niet een maximum per groep afhankelijk van het aantal geboekte plaatsen.
Antoni
een jaar geleden
@Fitgirl1204, het lijkt mij handiger van tevoren de bagage per persoon te wegen. Dat kan, voor zover ik weet, ook op Schiphol, vóór het inchecken. Als één van beiden te veel bagage heeft, kan de ander wat bagage overnemen. Van verrekenen zal geen sprake zijn. Wel kan het personeel werken met een zekere marge, maar daar zou ik niet van uitgaan.

Antwoorden (2)

Transavia zegt hierover: "Sta je samen met jouw reisgezelschap op één boeking? Dan kun je ook de kilo’s ruimbagage onderling verdelen. Zorg dat je wel tegelijk bij de check-in balie bent om je ruimbagage in te checken."
een jaar geleden
Ja, het is bij Transavia mogelijk om de geboekte ruimbagage onderling te verdelen op voorwaarde dat je samen met jouw reisgezelschap op één boeking staat. Daarbij is het belangrijk dat je tegelijk bij de check-in balie bent om de ruimbagage in te checken.
gvrox
een jaar geleden
Wat voegt dit toe aan het reeds gegeven antwoord ?