Heb ik een creditcard nodig voor een huurauto?

een jaar geleden
in: Onderweg
2.2K
Utrecht
een jaar geleden
https://www.sunnycars.nl/creditcards-en-autohuur/#creditcard-nodig Heb je een creditcard nodig om een auto te huren?
Ja! Wil je een auto huren, dan is een creditcard verplicht om de waarborg voor de huurauto mee te voldoen. En niet zomaar een willekeurige creditcard, maar een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Dus nee, niet die van een familielid of een goede vriend. Het is belangrijk dat je voldoende bestedingsruimte hebt op de kaart zodat het bedrag van de waarborg daarop gereserveerd kan worden. Tip: check ruim voor je vakantie de geldigheid en de bestedingsruimte van je creditcard. Zonder geldige creditcard krijg je de huurauto namelijk niet mee.

Antwoorden (2)

De meeste bedrijven vragen wel een credit card, maar er zijn bedrijven waar je zonder credit card kan huren o.a.Sunny Cars, Diks.
Als je googelt op huurauto zonder creditcard vind je meerdere sites.
een jaar geleden
Je hebt meestal de keuze om een huurauto per creditcard of een ander betaalmiddel te reserveren. Dit wil zeggen dat je ook zonder creditcard zorgeloos een auto kan huren. Dit is bijvoorbeeld mogelijk bij Sunny Cars. Daarnaast heb je ook de optie om ter plaatse een auto te huren bij een lokaal autoverhuurbedrijf. Hierbij is vaak een contante borg voldoende bij het huren van een auto.
Utrecht
een jaar geleden
Sunny Cars is een bemiddelaar. Het is de autoverhuurder (ter plekke) die je de auto moet meegeven. En die wil daar bijna altijd een credit card als borg voor hebben.
Van de Sunny Cars website: Heb je een creditcard nodig om een auto te huren?
Ja! Wil je een auto huren, dan is een creditcard verplicht om de waarborg voor de huurauto mee te voldoen. En niet zomaar een willekeurige creditcard, maar een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Dus nee, niet die van een familielid of een goede vriend. Het is belangrijk dat je voldoende bestedingsruimte hebt op de kaart zodat het bedrag van de waarborg daarop gereserveerd kan worden. Tip: check ruim voor je vakantie de geldigheid en de bestedingsruimte van je creditcard. Zonder geldige creditcard krijg je de huurauto namelijk niet mee.