Kun je navigeren met Google Maps als je de route met internet aan invoert en internet daarna uitzet?

Ik bedoel dus niet een kaart van het gebied downloaden. Dus: met internet een bestemming invoeren, dan beginnen met rijden en vervolgens het internet weer uitzetten. Blijft Google Maps dan werken?

een jaar geleden
in: Onderweg
1.9K
TurfGraver
een jaar geleden
Ja dat kan (of met ander apps).
https://support.google.com/maps/answer/6291838?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
Niesje1973
een jaar geleden
Dat is dus juist niet wat ik bedoel met kaarten downloaden. Zie toelichting.
TurfGraver
een jaar geleden
Zonder beschikking over kaarten (online of gedownload) valt er weinig te navigeren.
Griffin
een jaar geleden
@Turf: Het idee van OP was dat je de route ingeeft dat OP dan dacht dat alles tussen A -> B gedownload werd zodat het internet uit kan... nou dat werkt alleen met offline kaarten, maar dat wil OP dus niet.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Waarom met Google Maps perse?
Er zijn zat andere alternatieven, wel met een gedownloade kaart en navigeren zonder internet.
Ik navigeer met mijn GSM met prepaid zonder internet, als het moet de hele wereld rond maar dan zul je die kaarten wel vooraf moeten downloaden en rijden maar.

Antwoorden (2)

Nee. Als je internet uitschakelt en je hebt niets gedownload, dan ben je je route kwijt.
Om off line te navigeren zul je dus toch iets moeten downloaden.
een jaar geleden
Op het moment dat je met internet een bestemming invoert, dan begint met rijden en vervolgens het internet weer uitzet dan heeft maps een klein deel van het gebied rondom je route gedownload. Zolang je binnen dit kleine gebied blijft zul je gewoon kunnen navigeren.
Zodra je buiten dat gebied komt zal maps aanvullende data proberen binnen te halen. Zonder internet zal dat niet lukken. Navigeren zal dan ook niet meer lukken. Je rijd dan van de kaart af.