Kun je ergens in Nederland oefenen met links rijden?

Ik wil graag naar Ierland maar betwijfel of dat goed zal gaan met links rijden!

2 jaar geleden
in: Onderweg
3.2K
crispy
2 jaar geleden
Het oefenen is niet echt zinvol. Wat er van belang is in het verkeer is dat je reflexen goed zijn, dat je automatisch de juiste beslissingen neemt.
Als je even oefent, dan weet je (voor heel even) hoe het is om links te rijden. Maar het automatisme krijg je daar niet mee. Het enige dat helpt is om heel erg bewust te rijden: enorm goed opletten. Het is het gemakkelijkst als het heel druk is, want dan rij je gewoon met het verkeer mee.
Maar als het rustig is, en je bent op een bijna lege weg dan kan je gemakkelijk vergissingen maken. En als je een rotonde tegenkomt, dan wordt het pas moeilijk: want je moet dan (helemaal tegen je gevoel in) de rotonde de verkeerde kant op oprijden.
LeonardN
2 jaar geleden
Ben vanuit het niets links gaan rijden in een rechtse auto. Dus moet 2 dingen "leren". Ging prima, maar de volgende dag na het ontbijt, moet je weer even opnieuw "schakelen". "En als je een rotonde tegenkomt, dan wordt het pas moeilijk: want je moet dan (helemaal tegen je gevoel in) de rotonde de verkeerde kant op oprijden."
En ook weer "verkeerd" eraf.

Antwoorden (1)

Links rijden wordt ook wel spookrijden genoemd. Dit is op de openbare weg in Nederland nergens toegestaan. Het kan en mag alleen op afgesloten terrein(en).
2 jaar geleden
Niesje1973
2 jaar geleden
Uiteraard, daarom vraag ik of dat ergens kan ...