Als je een vignette Oostenrijk pas na 10km op raam geplakt, krijg je dan een boete?

Hallo allemaal! Mijn vriendin en ik zijn naar Oostenrijk geweest. Hier hebben wij ver voor de grens een vignette gekocht en zonder er bij na te denken deze op het dashboard van de auto gelegd. Pas na een rustpauze in Oostenrijk (10km over de grens) pas er achter gekomen dat deze op een specifieke plek aan het raam geplakt moest worden. (We zijn bij de A10 de grens over gegaan)

Of betekent dit gewoon dikke vette pech?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Onderweg
10.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Dat kan een dure worden.
https://www.snowchamps.nl/nieuws/automatische-vignetcontrole-oostenrijk-een-groot-succes
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Och jee! Nouja! Het was een leuke vakantie in ieder geval :D
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zolang je niet gedetecteerd bent (geflitst) zonder vignet is er niets aan de hand.
Van belang is of de koop van het vignet digitaal is afgehandeld, met opgave van Nederlands kenteken. Of je contant betaald hebt of met je pinpas. Bij aankomst thuis nog geen bericht op de mat, dan zal het wel meevallen.

Het beste antwoord

Of je een boete krijgt voor het niet plakken van het vignet op de voorruit hangt van een paar factoren af.
De hoofdregel is dat men in het BEZIT moet zijn van het tolvignet. Niet iedere auto wordt bij binnenkomst van Oostenrijk gecontroleerd op het hebben van een vignet. Je hebt het nodig wanneer je gebruik maakt van de snelwegen en autowegen in Oostenrijk.
Op de snelwegen (A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen, S1 & B302).
Zolang je niet gedetecteerd bent (geflitst) zonder vignet is er niets aan de hand.
Zat het vignet niet op de voorruit dan is van belang of de koop van het vignet is afgehandeld met opgave van Nederlands kenteken. Of je contant betaald hebt of met je pinpas. De boete is € 120,--, soms meer, soms minder.
Heb je bij aankomst thuis na 18 dagen nog geen bericht op de mat, dan heb je gewoon dikke vette mazzel.