Verhuren hotels ook kamers alleen voor overdag?

Vanaf donderdag gaan we op vakantie. De totale rit is om en nabij 1300 kilometer en we gaan hier langer dan 12 uur op rijden. Omdat het zo heet gaat worden (ze voorspellen al 40 graden) en we richting Frankrijk rijden, hebben we per direct besloten om 's nachts te gaan rijden. Stel dat we om 23.00 uur vertrekken en we knippen de route op in tweeën dan komen we om ca. 7.00 of 8.00 uur. Laat ik het ruim nemen. Zouden we van 8.00 tot 23.00 uur een hotelkamer kunnen boeken. Zodat we dus overdag kunnen slapen en de volgende nacht de tocht weer kunnen hervatten? Zijn er hotels die dat aanbieden?

4 jaar geleden
in: Onderweg
25.7K
Inekez1
4 jaar geleden
8 uur 's morgens hoort nog bij de vorige nacht, 23 uur hoort bij de volgende nacht. Ik denk dat je dan 2 nachten moet boeken. Je kunt niet verwachten dat de andere gasten + schoonmakers voor 8 uur 's morgens uit je kamer zijn of dat een hotel in het hoogseizoen voor niks een kamer gaat leeghouden voor jullie. Misschien kun je 's avonds om 22.00 uur vertrekken, 's morgens vroeg aankomen in het hotel, paar uur slapen en dan op tijd de kamer weer verlaten. Ga je 's middags lekker zwemmen en 's avonds weer in de auto.
Ivana
4 jaar geleden
Als je airco in de auto hebt, is er niets aan de hand. Vroeger reden wij die afstanden overdag zonder airco, maar dat past niet meer in deze tijd.
Fijne vakantie gewenst.
Zonnebloem1977
4 jaar geleden
Ik heb geen airco in de auto. Met 30 graden doorrijden is nog wel te doen. Maar niet met 35 tot 40 graden in de file stilstaan. Vandaar de keus om snachts te rijden. Dan is het nog te doen met 25 tot 27 graden.
Zonnebloem1977
4 jaar geleden
Snachts is het vaak ook lekker rustig op de snelwegen waardoor je meer kan doorrijden en niet vaststaat in files.

Antwoorden (1)

Je vraag luidt: "Verhuren hotels ook kamers alleen voor overdag?"
Het antwoord: Ja, er zijn (ook in Frankrijk) verschillende hotels waar je overdag een kamer kan huren. Je vindt ze hier: https://www.dayuse.nl/
Het zijn vaak de wat betere hotels die hun kamers verhuren aan zakenlieden en verliefde stelletjes. Speciaal voor die laatste categorie is er nog de website https://www.dayrooms.com/nl/ waar je ook op urenbasis een hotelkamer in Frankrijk kunt boeken.
Maar nu het probleem: in de toelichting geef je aan dat je niet alleen voor overdag een kamer zoekt, maar er ook 's avonds wilt blijven, tot 23.00 uur. Als je er zóveel uren wilt doorbrengen, dan zul je afspraken moeten maken met de hotelier. Dat zal niet makkelijk zijn in het hoogseizoen, en zeker niet voor de tijden die jij aangeeft.
Misschien een idee om van 10.00 tot 18.00 een kamer te huren? Ik wens jullie in elk geval een fijne vakantie!
Toegevoegd op 23 juli 2019 01:31: bron