ik ga binnenkort voor het eerst vliegen, kan iemand mij vertellen hoe dit precies gaat?

Van het op schiphol zijn tot de douane tot de vlucht? De hele mikmak zegmaar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Onderweg
3K
Amadea
6 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/vervoer/vliegtuigen/vraag/102713/allemaal-schiphol-binnen-lopen/ en lees verder alles na op https://www.schiphol.nl/nl/pagina/inchecken/

Antwoorden (1)

Aankomst op Schiphol, boven bij de betreffende vertrekhal.
Dan inchecken (mits nog niet gedaan), al dan niet bagage droppen en met boardingpass richting security check. Op basis van de Gates wordt richting aangegeven waar je heen moet.

Dan security check door. Handbagage en losse spullen door de scan, jij door een poortje. Afhankdelijk of je wel of niet binnen Schengen blijft volgt er een paspoortcontrole.

En dan kom je op het vertrekgedeelte.

Afhankelijk van drukte duurt dit bij elkaar gemiddeld 1 tot 2 uur. Tijdens vakantieperiodes is het vanzelfsprekend drukker.

Laatste procedure die volgt is boarden. Meestal 30 minuten to 60 minuten voor vertrektijd. Staat allemaal op je ticket aangegeven, en op de schermen de meest actuele informatie aangaande gate en boarding time.

Je dient je dus tijdig richting gate te bewegen, deze sluit normaliter 15 minuten voor vertrek.

Dat is het in een nutshell. Het is allemaal niet zo spannend en het wijst zich vanzelf.