Wat zijn leuke fietsroutes in Drenthe?

En dan bedoel ik met name fietsroutes waarbij je zo veel mogelijk van Drenthe ziet. Welke fietsknooppunten kan ik daarvoor het beste aanhouden?

een jaar geleden
2.4K
jc54
een jaar geleden
Als je zo veel mogelijk van Drenthe wil zien, dan moet je alle knooppuntroutes fietsen.
ronron1212
een jaar geleden
Hoeveel dagen wil je dan fietsen in Drente?
Inekez1
een jaar geleden
Wat bedoel je met zoveel mogelijk?? Zoveel mogelijk natuur? Zoveel mogelijk dorpjes? Of juist van alles wat Drenthe heeft een beetje? Heidevelden, esdorpjes en kleinschalige akkers, hunebedden, schaapskuddes, veengebieden? Hoeveel km wil je fietsen op een dag? Is horeca onderweg belangrijk of neem je zelf je boterhammen en thermoskan mee? Drenthe is heel veelzijdig, je moet flink doorfietsen wil je in 2 dagen van alles wat zien.

Antwoorden (4)

Alleen de namen al spreken tot de verbeelding: Havelterbergroute, Flintenroute, Bruingoud, Boom en Beekdalroute en Ellertsveld. Het zijn de vijf mooiste fietsroutes in Drenthe, die je eens in je leven gefietst moet hebben. De meeste mensen laten het niet bij één keer.
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
De vraag is niet de mooiste route, maar de route waarbij je het meeste van Drenthe ziet.
De wellicht mooiste fietsroute is over het Dwingelderveld bij Dwingeloo richting Spier, Pesse en Ruinen.
Knooppunten: 93 (Dwingeloo), 95 (Lhee), 83, 43 (Spier), 32, 58 (Pesse), 59, 54 (Ruinen), 57, 83, 95, 93 (Dwingeloo).
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
Hele mooie route, maar daar zie je maar een heel klein deel van Drenthe. Drenthe heeft veel meer dan alleen bos en heide.
Bovendien is momenteel een groot stuk fietsroute over het Dwingelderveld afgesloten ivm renovatie.
SentWierda
een jaar geleden
@Inekez1. Mee eens. Als je zoveel mogelijk van Drenthe wilt zien, moet je een zo lang mogelijke route rijden. Met in elk geval bezoeken aan (de omgeving van) Assen, Dwingeloo, Orvelte, Havelte, De Wijk en Meppel. En als het mogelijk is: (de omgeving van) Zuidlaren, Rolde, Borger en Aalden.
Rondom Gieten heb je ook veel fiets routes goed aangegeven met borden
een jaar geleden
Drenthe is een hele goede keuze om te gaan fietsen, want hier zijn prachtige natuurgebieden, dorpen en historie te ontdekken! De mooiste fietsroutes in Drenthe zijn bijvoorbeeld langs de Hunebedden, het Drouwenerzand of langs het historische plaatsje Orvelte. Kijk eens op onze site: https://www.fietsnetwerk.nl/fietsroutes/zoeken/drenthe/ of zoek op plaatsnaam om te kijken of er een mooie fietsroute voor jou tussen zit. Eventueel kun je nog verder filteren op thema en lengte. Voeg de afstapmomenten toe die jij wilt zien onderweg en print de route of fiets hem met de gratis Fietsnetwerk App!