Waarheen op vakantie zonder te vliegen?

Naar welke landen kun je reizen zonder dat je het vliegtuig nodig hebt? In principe kun je natuurlijk overal wel heen zonder dat er een vliegtuig aan te pas komt, maar ik bedoel hier wel een reis waarbij de bestemming binnen max. 3 dagen bereikt is. En het liefst wel een dak boven je hoofd tijdens de reis. Dus lopen of fietsen etc. niet.
Over water is trouwens oké.

een jaar geleden
1.4K
Ritsuka
een jaar geleden
Pak een wereldbol er bij en kijk waar de oceanen zijn.
LeonardN
een jaar geleden
@Ritsuka
Hoe helpt dat de vrager?
Ik kan zo een bestemming verzinnen waarbij geen oceaan overgestoken hoeft te worden, maar waarbij drie dagen niet echt haalbaar lijkt zonder vliegtuig.
Denk aan Zuid-Afrika, of China.
https://www.rome2rio.com/s/Netherlands/China#:~:text=Yes%2C%20the%20driving%20distance%20between,drive%20from%20Netherlands%20to%20China.
(en die 4 dagen 19 uur zal dan berekend zijn op non-stop rijden zonder oponthoud aan grens en dat je constant 120 km/u rijdt)
Zuid Afrika = 7 dagen.
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN Vogelvlucht: 9.207,88 km
Rijroute: 14.120,09 km (171h 22min)
dat rijd je niet in 4 dagen
ronron1212
een jaar geleden
Dag en nacht rijden 7 dagen @LeonardN
LeonardN
een jaar geleden
@ronron1212
Ik heb mijn info van deze site.
https://www.rome2rio.com/map/Netherlands/China#r/Drive/s/0
4 days 19h
10059.8 km ~10000 km als je dat constant ~100 km/u doet. doe je daar ~100 uur over, dat is iets meer dan 4 dagen constant doorrijden. Ik geef daarnaast al aan dat ik mijn bedenkingen heb of dat te redden valt in constant 4 dagen 19 uur doorrijden. Dus ik snap je punt niet. Maar als jij zegt 7 dagen dan versterkt dat enkel mijn punt wat ik probeer te maken jegens Ritsuka, namelijk:
Er zijn zat plekken op aarde die je NIET binnen 3 dagen kan bereiken zonder auto, waarbij je geen oceaan over hoeft te steken.
Dus de reactie van Ritsuka is niet te begrijpen.
Of kan jij hem uitleggen?
ronron1212
een jaar geleden
@LeonardN er zijn na turkije niet overal van die mooie wegen als in europa. Dat Ritsuka niet weet dat je geheel over land kan rijden ja dan moet even zoeken op internet De 14000 is volgens internet nederland zuidafrika
Ritsuka
een jaar geleden
Ik vind deze vraag veel te vaag gesteld. Er zijn zoveel landen waar je met de auto naar toe kan rijden binnen 3 dagen.
LeonardN
een jaar geleden
@Ritsuka
Wat is er vaag aan de vraag dan?
Het gegeven is vrij simpel, het antwoord is lastig, maar er is niks vaags aan de vraag imo.
"Er zijn zoveel landen waar je met de auto naar toe kan rijden binnen 3 dagen."
Precies. En de vraag is dus, welke landen dat allemaal zijn. Mag ook met de trein bijv. Het is een lastige vraag aangezien de berekening voor auto en/of trein vaak niet zuiver is.
(Hoe lang sta je aan de grens/wordt je zomaar doorgelaten/hoe snel kan je rijden op een weg in Kyrgyzstan?)
Daarnaast specificeert de vrager niet wat max 3 dagen is. Is dat 72 uur doorkarren met enkel benzinestops? Echter als je enkel naar de oceanen kijkt zal je landen op continenten zien die je iig NIET kan bereiken binnen 3 dagen, zonder te vliegen. Maar het geeft geen antwoord voor allerlei landen tussen Duitsland en Zuid-Korea, noch allerlei landen tussen België en Zuid Afrika. Ik stel dus:
De vraag is prima.
Jouw reactie heeft tegenspraak nodig, want de oceanen geven geen uitsluitsel hier.
tinus1969
een jaar geleden
Ik vind overigens de vraag ook vaag voor een werkelijk helder antwoord waar je praktisch mee verder kunt.

Antwoorden (2)

Met die eis zijn eigenlijk alle Europese landen binnen bereik.
een jaar geleden
Voor de mooiste vakantiebestemmingen hoef je zeker niet het vliegtuig in te stappen. De auto is een populaire manier om naar je vakantieadres te reizen. Ga bijvoorbeeld op autovakantie naar prachtige plekken zoals het glooiende Toscane in Italië (14 uur rijden), de zonovergoten Costa Brava in Spanje (13 uur rijden) of het culturele en natuurrijke Istrië in Kroatië (14 uur rijden). Maar ook een stedentrip met de auto naar Parijs bijvoorbeeld, is ideaal. Ontdek alle vakanties zonder te vliegen op https://www.prijsvrij.nl/autovakanties.